Trening og bananfakta

Helloooo!!

Wow, som dagene flyr!

Jeg jobber kveldsvakter for Side2 denne uka og har nok av ærender på formiddagen for å si det sånn.  Og etter Side2-jobb blir det gjerne litt hjemmekontor også.. Hehe. Det er veldig mye gøy som skjer for tiden og jeg gleder meg sånn til å fortelle mer om det, litt senere i måneden.. 😉

Uansett så er det viktig å fylle på energilagrene sine også, og det gjør jeg som kjent med trening. Så i dag ble det supersett for å spare tid med følgende øvelser: Knebøy + Benkpress, Rygghev + Strake markløft på kloss.


 

Ellers så kan jeg tipse om en ny artikkel jeg har skrevet for Treningsforum om “Mindful Eating” basert på en bok skrevet av kostholdslegen Fedon Lindberg.

LES SAKEN HER: Dette bidrar til mindre stress, slutt på trøstespising og et mar stabild blodsukker, hevder Fedon.

Ellers så kan dere lese denne saken jeg har skrevet for Side2, som rett og slett handler om banan, en frukt med flere fordeler:

Banan inneholder også mer karbohydrater enn de fleste frukter, men nettopp derfor blir denne frukten sett på som ypperlig treningsmat. Den gule frukten kan være lurt å spise både før og etter fysisk aktivtet fordi kroppen fort tar til seg næringen.

LES SAKEN HER: Hvor sunt er egentlig banan?

FLERE GODE NÆRINGSSTOFFER: Bananer inneholder mer enn bare fruktsukker og kalorier.

Enn så lenge, ha en fin ettermiddag og kveld videre.

Back to work!

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg