Film: Dips med ekstra vekt og markløft fra kloss

Heia! 🙂
Om nøyaktig en uke er det MOVING DAY og de neste dagene kommer vel til å være preget av rydding, sortering, bananesker og svarte søplesekker. Men fra flytting til trening, her er et par klipp fra forrige uke. Jeg har blant annet begynt å trene dips med litt ekstra vekter. 
Her er et sett fra 3settx6rep med 7,5 kg ekstra:
video:dips75kgx6x3

Og så selvfølgelig litt markløft (favorittøvelse nummer 1), fra kloss denne gangen (90kgx3x3):

video:marklftkloss

Jeg har jo som tidligere nevnt satt meg ulike treningmål for året og følger spesifikke program for å nå de målene jeg har satt meg. Slik som i vår var det jo 15 chins som var målet og da trente jeg mer spesifikt mot det. Ellers så har jeg jo et ønske om klare en muscle up før året er omme, pluss noen andre perser, men tålmodighet er viktig og nå er det å øke 1RM maks i benkpress, knebøy og markløft som er hovedprioritet, så da blir det hovedsaklig de øvelsene som er i fokus pluss noen støtteøvelser ved siden av. Så det blir litt av hvert fordelt på ulike perioder 😉 Hovedmålet er selvfølgelig å bli sterkere og å terpe teknikk, men trening for meg er så mye mer enn bare akkurat disse personlige målene. Å dra på trening er for meg et sted hvor det er meg selv som er i fokus samtidig som man treffer andre man kan få tips av, bli inspirert og få motivasjon til å prestere best mulig og så videre. 

For meg er en treningsøkt som en frisone som bare gir meg positiv energi. Så klart er det noen dager hvor kroppen er mindre gira på å komme seg på trening enn andre, men blir man først hekta på noe er det vanskelig å la være. Det å bruke kroppen på denne måten noe som gir meg et pusterom i hverdagen i tillegg til at det gir meg energi og overskudd, noe jeg også vet gjelder for maaaaange andre. <3 I tillegg synes jeg det er like viktig å få frem at det å hvile og å spise nok er vel så viktig som selve treningen – hvor mye av hva og hvor ofte vil selvfølgelig variere fra person til person, så derfor skal ikke jeg gå nærmere inn med detaljerte forklaringer og hypoteser,  men det er i alle fall ingen tvil om at kosthold og hvile har mye å si når det gjelder treningsresultater 😉  Just saying! 😉

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg