Hva vil DU lese mer om når det gjelder trening og ernæring?

Hei!

Da er vi tilbake i Norge og i løpet av uka (mest sannsynlig i morgen om jeg rekker) så skal jeg skrive en liten “mini-reiseguide” med tips til hva man kan se og gjøre i Praha basert på våre opplevelser.

Men først så er det på tide med litt treningssnakk igjen. For det ble et par økter på hotellgymmet i Praha.

På hotell er det ofte kanskje ikke det best utstyrte treningsstudioet, men da gjelder det å gjøre det beste ut av det man har. Og på det hotellet vi var så var det blant annet både vektstang og vektskiver, flere apparater, dipsstativ og manualer.

 Ja, også smith-stativ da… Som ble et alternativ til tradisjonell benkpress, knebøy og skråbenk. 😉

Ellers så ble det både markløft, dips, chins, utfall, mageøvelse, bicepsøvelse og pulldowns for min del. Her er ett av settene fra markløft med 5x5x77,5kg. Med Fredrik som speaker i bakgrunnen der. 😉

video:marklft775kgx5

Andre øvelser man fint kan gjøre på ferie er selvfølgelig ulike kroppsvektøvelser – jeg tenkte jeg skulle få med meg Fredrik (min herlige samboer som er utdannet og jobber som personlig trener) til å sette opp en slags treningsguide med tips til blant annet “øvelser man kan gjøre på ferie med begrenset tilgang til treningsutstyr”, “partrening (bruk en partner som treningsutstyr”, “utendørs kroppsvektøvelser”, og ellers så er vi åpne for forslag. 

Hva er deres ønsker når det gjelder tips, både når det gjelder trening og kosthold? Bring it! 😀

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar
    1. Kosthold: Hva spiser du før og etter trening? Hvor mye veier du?
      Trening: Effektiv økt på 10 – 20 min?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg