Kvalitetsøkt og “kjøttfri mandag-fail”

Hei og god mandag!

Jeg har kveldsvakt på Side2 i dag, så da ble det formiddagstrening denne mandagen – ikke meg imot. 😀 Og for en herlig start på uka det ble. Dagens økt resulterte nemlig i gledestårer etter å ha kjent en ubeskrivelig deilig mestringsfølelse. For noen uker siden begynte jeg på et treningsprogram med treningsøkter 3-4 dager i uka. Jeg har lenge vært vant med å trene 5-6 økter i uka og derfor har det har faktisk tatt litt tid å omstille hodet og kroppen på å gå ned på treningsmengden/hyppighet samtidig har jeg bevisst forsøkt å spise litt mer mat, og på de siste øktene har jeg bare kjent mer og mer på det med “kvalitet fremfor kvantitet” – for å bruke det uttrykket, og det er så sabla deilig!

Det er SÅ DIGG å merke at kroppen spiller på lag og det er så deilig å “konkurrere mot seg selv” der det er dine grenser som skal pushes og dine personlige rekorder som skal slås – enten om det er 1 repetisjon maks eller 5settx5rep osv. 

For et par uker føltes det nemlig håpløst ut å se på hva man skulle prestere fremover, men når man gang på gang merker at ting fungerer så er det bare så er det bare en så fantastisk deilig gledesrus og mestringsfølelse som stråler gjennom kroppen. 

Og da blir man såååå glad:

😉

Ellers så er det jo “kjøttfri mandag” – noe som gikk skeis da jeg skulle hive i meg et par Polarbrød Extreme etter trening. Her kom det nemlig leverpostei på den ene skiva! Skal ikke gjøre noe halveis, så da blir det “kjøttfri onsdag” i stedet, noe som passer bra siden jeg får middagsbesøk av to venninner som er vegetarianere. ;p

 

– Silje Bjørnstad – 

2 kommentarer
    1. It is the best time to make a few plans for the long run and it’s time to be happy.
      I’ve read this publish and if I may I wish to recommend you few attention-grabbing things or advice.

      Maybe you can write subsequent articles relating to this article.
      I wish to learn even more issues approximately it!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg