Film: Dips med 20kg

Hei og god onsdag!

Det er grått og vått i Oslo i dag, men det påvirker ikke mitt energinivå for å si det sånn! 😀

På formiddagen i dag var jeg på Høgskolen i Oslo og Akershus der jeg snakket om helsejournalistikk før det ble litt hjemmekontor og deretter en treningsøkt med ny og heller spontan pers i dips med ekstra vekt.

Her er noen slides fra foredraget:



😀

Etter en økt med knebøy (5×50,52,5,55,57,5,60kg), hipthrust (8×70, 8×80, 8×90, 8x100kg) og pullups (7-7-7-5-5) så fant jeg ut at jeg likesågjerne kunne teste ut hvordan dipsstyrken var. 

video:dips20kg

Utrolig synd at mobilkameraet fant ut at det er mye morsommere å fokusere på den ballen som er i front enn dipsstativet, men men. Det ble da videobevis likevel 😉

Jeg har tatt 17,25 eller 18,5 kg tidligere på 1 rep i dips med ekstra vekt og har egentlig ikke trent spesifikt mot å ta ny pers i dips, men det er jo alltid gøy å se at styrken generelt blir bedre uansett. Og ny pers = MESTRINGSFØLELSE OG ENDORFINRUS. 😉

Knebøy:

Hipthrust:

Pullups:

Nå skal jeg lage middag, nachoform med søtpotet – oppskrift kommer i morgen! 
Ha en energifull og herlig kveld videre!
– Silje Bjørnstad – 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg