10 grunner til hvorfor jeg trener

Hei! Det er jo så populært med sånne tall-lister for tiden og i håp om å spre treningsglede og inspirasjon deler jeg mine 10 grunner til hvorfor jeg elsker trening og hvorfor det er en så stor del av livet mitt som det er. <3 
1) Gir meg energi! 


Snakk om gladlaks a!

2) Gir meg mestringsfølelse – Ingenting er som den “perse-følelsen” man får når man klarer noe man har jobbet lenge for, enten det er å løpe fortere, klatre, stå på hendene, løfte tyngre, og så videre. 
3) Gir meg endorfinrus – Det er vel sjeldent man angrer på en treningsøkt når man får DEN godfølelsen i kroppen etterpå?
4) Får meg til å slappe av – Når kroppen er sliten og fornøyd så slapper jeg av bedre og sover godt om nettene.
5) Bidrar til en sunn og sterk kropp – Sterkere skjelett som blant annet kan bidra til mindre risiko for benskjørhetbrudd og bedre psykisk helse. 
6) Uendelig mange muligheter – boksing, styrketrening, jogging på nye stier, klatring, topptur osv. 
7) Sosialt – Ofte når jeg har hjemmekontor kan treningssenteret jeg trener på fungere som en sosial møteplass for min del og når det i tillegg er så mange herlige og sprudlende mennesker der jeg trener så får jeg jo energipåfyll av de i tillegg til treningsenergien 😀
8) Bidrar til å forebygge en rekke livsstilssykdommer
9) Mindre stress og uro i kroppen – Jeg merker godt at jeg er mindre stresset og får bedre konsentrasjon og fokus på ting jeg gjør etter en treningsøkt, og det er nok derfor jeg ofte foretrekker å trene på formiddagen. 
10) Utfordrer deg slik du selv vil – Man kan stadig utfordre kroppen til å mestre noe nytt, sånn som jeg gjorde i dag etter å ha fått en “challenge” på Instagram. Jeg er virkelig den siste til å frivillig stå oppned, enten det er på hodet eller på hendene, men i dag prøvde jeg og fikk nesten litt dilla…. For det viste seg at det slettes ikke var så vanskelig eller ubehagelig som jeg hadde fryktet, og det var jo selvfølgelig bare gøy å kunne klare noe nytt! 😀

Også har jeg jo film av hele greia, men selvfølgelig skal ikke den videoopplastingen funke akkurat nå, så det må jeg legge ut senere. Ligger et lite klipp på Instagram da! siljebjornstad87

Langt i fra rett og fint og stødig, men man må starte et sted, og 3 sekunder håndstående uten å lene meg inntil en vegg er pers ;p Hah!… 

Uansett, godfølelsen er på plass!

 

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg