Sju slag til jul?

For det første – HELG!

Og dette tror jeg kommer til å bli en veldig bra helg. Fredagen starter med etterlengtet formiddagstrening og jeg er så spent på om skulderen er såpass kompis at jeg kan prøve meg på både knebøy og lett benk…. Markløft står også på planen <3 Ellers så blir det noen jobbetimer etter hvert – først litt hjemmekontor og deretter skal jeg på Shape Up-jobb og shoot med fotograf, modell og PT. Og i kveld blir det julebord!

På søndag skal jeg hjem å feire verdens beste bestemor som fyller 95 år (!). Hun er helt uforståelig sprek og tidligere i uka fikk jeg bilde av dama som står og steker smultringer, julebaksten må på plass vettu. Det skulle ikke forundre meg om hun hadde bakt alle sju slag i år også. 

Hvilke sju slag som er “de rette” varierer ofte av tradisjonene i den enkelte familie og hvor i landet man kommer fra eller bor. 

Hjemmefra er jeg vant med følgende sju kakeslag:
Smultring
Krumkaker
Sirupsnipper
Goro
Berlinerkranser
Serinakaker
Sandkaker 

Også har vi alltid pleid å lage pepperkaker, peppermynteknapper, sjakkruter-kaker og risboller i tillegg. Personlig er jeg mer fan av kakedeig enn de ferdigstekte kakene, he he… Og jeg synes for eksempel at delfiakake og riskrem er bedre enn disse småkakene, men det hører jo med. 

(Copyright: Opplysningskontoret for brød og korn)

Jeg har blitt helt julestemning-fanatiker den siste uka og gleder meg så sinnsykt til julefeiring og juleferie. 

God helg! <3

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg