Film: knebøy og 1.desember-lykke

Helloooo!
Ja, det er kjøttfri mandag i dag, men jeg har dessverre ikke planlagt dagens middag, så vegetarrett kommer senere i uka! 🙂
I går var jeg en snartur hjemme på Finnskogen for å feire bestemor. Det ble en kort visitt, men det var uansett veldig koselig å se både to- og firbeinte. <3
Så skulle Fredrik ta en kjapp treningsøkt da vi kom tilbake til Oslo igjen og da ble jeg med for å ta litt knebøy. Det er jo bare så fantastisk herlig å gjøre det man liker best igjen etter noen “syk-skulder-klarer-ikke-å-ta-knebøy-dager”. Og med kake i magen ble det greit trykk med bedre teknikk enn på lenge! 😀 (Med joggebukse fordi det var altfor kaldt for min del til å gå i tynn treningstights.. :p )
50 kg:
video:img9536
55 kg:
video:img9537

77,5 kg (Bommet litt på vei opp og blir litt for mye fremoverlent, men beinstillingen og knær som skal peke utover føltes veldig greit ut.)

video:img9542

Nå er jeg på jobb og her skal vi straks teste årets julegodt (i alle fall noe av det). Selv er jeg spent på “Minde Sjokolade Tennis” som visstnok er en sjokolade-tennisracket som er veldig populær i Bergen!?

Så blir det egen marsipantest senere i desember.. Puh.

Ellers så har jeg fått håret mitt så fint oppsatt av Side2s skjønnhetsekspert Ida. Hun lager en sak på hvordan du enkelt kan style hestehalen – jeg fikk i alle fall mange gode tips! 

Med andre ord, en herlig start på det som kommer til å bli en herlig uke! Nå er det jo blitt desember også! En herlig måned med førjulstid, julekos og adventskalendere <3

– Silje Bjørnstad – 

 

3 kommentarer
    1. Hei,
      de knebøyfilmene som du la ut nå, er det hele økta?
      Jeg har blitt litt pysete ukonsentrert siste månedene,har stagnert på 55 kg knebøy, men er usikker på om jeg går langt nok ned på 55kg. Har derfor prøvd å gå ned til 40 kg for å ta helt dype knebøy, dette går helt fint, men jeg kommer meg liksom ikke videre likevel. Tips til hvordan komme over 55 kilos kneika? :)Jeg er selv 55 kg,

    2. Lillian:
      Hei! Nei, hele økta blir ikke lagt ut. Oppvarming (jeg har alltid litt tøying og bøying og rulling på foam-roaller) samt oppvarmingssett i tillegg til noen “jobb-sett” er med i økta, men ikke lagt ut 🙂 )

      Mitt første tips er å trene med en som vet hvordan teknikk og hvordan et “godkjent løft” skal være, for så å få hjelp til tips til hvordan du kan legge opp programmet ditt videre. De fleste vil alltid før eller senere oppleve å “stagnere” litt i ulike øvelser, og man kan jo ikke perse hver uke 😉

      Hva med at du for eksempel øker med 1,25 eller 2,5 kg i uka på de tyngste settene i de neste ukene fremover? For eksempel en uke med 2 eller 3 økter med knebøy der 1 er “tung økt” (få repetisjoner, tyngre vekter) og deretter en lettere økt med for eks 5×5 med lettere vekter, og så en “middels økt” med for eksempel 4×6? Neste uke gjør du det samme med 1,25 kg eller 2,5 kg ekstra på de samme øktene Det finnes mange ulike treningsprogrammer på nettet også som kan være verdt å prøve ut. Da skriver man for eksempel inn 1 repetisjon maks (i ditt tilfelle 55 kg) og får justert treningsprogram til deg og dine mål om hvordan du kan øke i styrke.

      Når det er sagt – så er det også viktig å huske på at nok mat og restitusjon er en viktig del av fremgangen! 🙂 Lykke til!

      Men bli sikker på teknikk først før du øker kiloene for å unngå at du trener på deg skade!! 😉

    3. Takk skal du ha for godt svar:)
      Skal prøve ut det du foreslår her, og jeg har nok gått meg litt fast i variasjon av økter.
      Jeg TROR teknikk og mat er innabords, jeg er vel mest redd for å ramle 😀 Men det er vel noe som også kommer seg jo oftere man trener..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg