Film: knebøy, chins, benkpress

Hei og THANK GOD IT`S FRIDAY!! 😀
Det er vel på tide med litt treningssnakk igjen, samt oppdatering på “shoulder-gone-wrong”-tilstanden min. Jeg går fortsatt til kiropraktor og får både knekt opp litt her og der, samt triggerpunktbehandling som er like j…. hver gang. He he, men det går jo fremover med denne skuldra også da. Tidligere i uka tok jeg blant annet 10 smertefrie chins samt skulderhev og jeg har begynt å så vidt øke litt med kiloene på benkpress. For to dager siden klarte jeg så vidt 1 rep med 40 kg med stopp og i dag klarte jeg fint en rep på 45 kg med stopp, uten vondter, så det er deilig å kjenne det går fremover. Pullups og dips er fortsatt “no go” da, men satser på det blir helt fint i løpet av desember måned. 
Ellers har jeg fått litt dilla (evnt enda mer dilla) på knebøy og i dag bestemte jeg for å kjøre 10x10x50 kg…. Dont know why, men la oss kalle det mengdetrening… ;p Og dette var til og med etter gårsdagens økt med blant annet 3x1x80 + 3x3x60 kg i knebøy, 4x10x70 kg hipthrust og 3×8 bulgarske utfall. Så jeg var egentlig støl og stiv i dag, men det løsnet fint etter dagens knebøyøkt ;p Hvordan jeg er i morgen er jeg derimot mer usikker og spent på…  :-O
Uansett så er teknikken min blitt mye bedre de siste ukene, så nå er planen å øke litt på kiloene igjen 😀
Jada, jeg vet jeg har fin treningssveis. Den er i alle fall praktisk. 
Knebøy 10x50kg:
video:10x50kgboy

Knebøy: 10x50kg:

video:50kgx10by

10 chins fra tidligere i uka:

 

video:10chinsetterskulderpain

Benkpress 45 kg med stopp:

video:benkpress45kgmedstopp

Yeah-yyy, heia meg. 


(Sorry, det er endorfinrusen som snakker… ;p )

Ha en flott og sporty desemberhelg!

– Silje Bjørnstad – 

2 kommentarer
    1. Så flink og sterk du er! Utrolig motiverende å se deg ta 10 chins, ser ikke ut som du bruker en kalori på å gjennomføre de 🙂 Kan jeg spørre hvordan ryggøvelser du har trent for å bli så sterk i ryggen? Selv klarer jeg kun 1 chins enda, men jeg ønsker selvfølgelig å klare flere!
      Ha en fortsatt fin fredag 🙂

    2. Tiril: Hei og tusen takk for herlig kommentar – det gjør meg så glad! 😀
      Og grattis med 1 chins! Det er alltid gøy å komme over den terskelen. Første gangen jeg klare min 1 chins løp jeg rundt i leiligheten sikkert en time etterpå og bare var griseglad og stolt ;D
      Hmmm, når det gjelder rygg så har jeg aldri tenkt spesifikt på “ryggøvelser”, men de siste to årene har jeg hovedsakelig trent baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, pullups, chins og dips i alle fall 🙂 For å klare mine første chins kjøpte jeg rett og slett en Iron Gym som man kan henge i dørkarmen og deretter trente jeg først med ulike strikker (jo tynnere strikk, jo mindre hjelp), og til slutt klarte jeg å ta 1 chins på egen hånd. Og etter det bare tok jeg 1 chins nå og da hjemme i Iron Gym, og deretter klarte jeg plutselig 2, så 3, så 4 osv. 🙂 Ellers så kjørte jeg et chinsprogram når jeg hadde som mål å klare 15 chins, og det var et program med cirka 3 økter i uka: http://www.50pullups.com (så kan man klikke seg inn på programmet som passer deg utifra hvor mange maks chins/pullups man klarer per dags dato og få tilpasset program. Tren med strikk der man ikke klarer antall maks rep som programmet sier).
      Ellers så er det jo også viktig med nok mat, væske og restutisjon for at kroppen skal fungere 😉 Og det er liten vits å prøve å perse “hver dag”, og ikke la ett “dårlig” sett ødelegge for alt det andre arbeidet du har gjort i økta. Fokuser på det positive og husk at kvalitet er bedre enn kvantitet <3
      Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg