Perfekt etter trening: Snickersgrøt

Hei og god lørdag!
Sola titter frem i Oslo i dag og det er så nydelig ute! 😀
Jeg startet dagen med en liten treningsøkt og tross 10×10 knebøy i går så var jeg faktisk ikke SÅ stiv og støl som jeg hadde frykta. Men det ble ikke akkurat 10×10 med knebøy i dag da for å si det sånn. 
Etter trening lagde jeg denne kjappe grøtvarianten som smaker mye bedre enn det det måtte se ut som. He he.
Det kan kanskje kalles en form for “sjokoladesnickers-grøt” eller noe og den er laget av følgende:
60 gram havregryn
1 – 1,5 dl melk + 1 scoop sjokoladeprotein (eller proteinpulver med peanøttsmak)
En liten neve nøtter
Sjokoladesaus (jeg bruker walden farms kalorifrie variant) (For enda mer snickerssmak bruker du peanøttsmør 😉 )
Litt søtning (for eksempel Natreen eller Sukrin Gold)
Ha havregryn i en dyp tallerken. Rist sammen melk og proteinpulver som du skulle laget deg en proteinshake. Hell blandingen over havregrynene og kjør på full varme i mikrobølgeovnen i 1-2 minutter. Rør godt i grøten og ha over litt sjokoladesaus og nøtter. Smak til med søtning. 
ENJOY! <3
Dette er for min del et genialt alternativ til proteinshake etter trening, for i denne grøten får man i seg flere gode næringsstoffer i tillegg til protein som blant annet langsomme karbohydrater, B-vitaminer, fiber og jern fra havregryn, samt sunne fettsyrer, E-vitamin og ulike mineraler fra nøttene. 
Forresten, må bare ta med dagens første høydepunkt:
video:3pullups6desember
3 skulder-smertefrie pullups hjemme i dørkarmen. 😀 (Og jeg tok 5 på trening 😀 😀 :D) Det er så deilig å kjenne at skulderen blir bedre og bedre for hver dag som går. Dips er derimot helt uaktuelt ennå, men snart! 😉
Nå må jeg gjøre meg klar til dagens andre høydepunkt: julebord med venninnegjengen <3

Ha en herlig lørdag.

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg