That treningsglede

Hei og god fredag og helg og alt i hop! 😀
I dag startet jeg dagen med God Morgen Norge og Wenches kjøkken der det ble bakt lussekatter, så helt fra siden 8:30 i morges har jeg hatt cravings på de gule snurrebollene. 
Og nå er jeg lussekatt-tilfredsstilt <3
NAM! Deilige, luftige og safige lussekattboller fra baker`n MED sukker, smør OG hvetemel (gluten) og alt det som folk måtte “forbanne”. ;p
Anyway, skuldra mi er nå 90-95% bra igjen. I dag tok jeg faktisk 10 pullups på trening og jeg må innrømme at det er ganske fint å kjenne at styrken ikke har falt veldig til tross for 2-3 uker med minimalt med skulder- og-armtrening. 
Benken er også på plass og jeg har begynt med bittelitt mer kilo og flere benkpress-sett igjen, og det går helt fint. 😀
video:benkpress4x40kg
Det samme gjelder for knebøy – litt mer kilo på stanga nå igjen, og det merkes på kroppen.
I går kjørte jeg relativ tung bøy og skulle egentlig ha relativt tung bøy i dag også, but noooo. Det var ikke kroppen klar for, så da tar jeg 1-2 hviledager ekstra for å lade opp til et nytt forsøk på søndag. Ingen dager er like og noen dager er bare tyngre enn forventet, og da er det viktig å lytte til kroppen. Du mister hverken styrke eller fremgang om du tar deg en ekstra hviledag i et treningsprogram, kanskje snarere tvert imot. Hvis du derimot får panikk fordi du enten går glipp av en planlagt treningsøkt eller du ikke får gjort det som “programmet sier” så er det kanskje greit å se seg selv ovenfra og spørre om dette egentlig gir deg treningsglede og endorfinrus, eller om det kanskje kan være en ide å skifte litt fokus…. Det er ikke alltid sånn at “mer” alltid er den eneste løsningen, noen ganger er det “less is more” som gjelder – det handler om kvalitet fremfor kvantitet. Smart trening handler om mer enn bare treningsøktene, det handler også om restitusjon, nok mat og væskeinntak og ikke minst god teknikk. Just saying<3
Ellers litt lett sumomarkløft:
video:lettsumomark
I morgen er det hviledag for min del, mens det for Fredrik er styrkeløftstevne og jeg gleder meg sånn til å være tilskuer og å heie! 😀 Og på kvelden er det julebord <3
Det blir en bra start på helga.
Ha en flott fredagskveld. Her er det hjemmelaget pizza (og flere lussekatter 😀 ) som står på menyen
– Silje Bjørnstad – 
1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg