Effektiv hjemmetrening i dørkarmen og med vaskekluter

Hei og god (kjøttfri) mandag!

Min start på en ny uke har mildt sagt ikke vært HELT som jeg kanskje sku ønske, men regner med det var flere enn meg som har hatt en litt “tøff” overgang fra feriemodus til jobbmodus igjen :p

I dag tidlig våknet jeg 5 minutter før klokka ringte og tenkte at jeg i alle fall sikkert kunne sove 4 timer til – men neida! Og jeg var stuptrøtt og har liksom aldri helt våknet før i ettermiddag. I tillegg så fant jeg ikke nøklene mine da jeg skulle gå i morges og måtte løpe til bussen og lekte “Bambi on ice” foran hele borettslaget her. Det var bare flaks at jeg ikke endte på stumpen! 

Da jeg kom på jobb innså jeg at jeg hadde glemt jobb-brillene mine, noe som resulterer i enda mer slitne øyne og trøtt hode, og da jeg kommer på treningssenteret etter jobb for å ta en etterlengtet treningsøkt så ser jeg at jeg har glemt treningstights! *Great*. 

MEN, jeg liker jo å se positivt på ting og bestemte meg derfor for å ta en skikkelig hjemmeøkt i stedet, noe som kanskje ikke var så dumt med tanke på at den første januar-mandagen etter jul så pleier det merkelig nok å være STAPPFULLT på treningsstudioene ;p

Så da ble det en deilig og SVETT økt hjemme i stua som fikk endorfinene og godfølelsen på plass igjen. I tillegg så får jeg brukt kreativiteten til å finne gode øvelser med egen kroppsvekt samt det utstyret man har tilgjengelig der og da. For om noen få dager reiser jeg til utlandet i forbindelse med jobb der jeg mest sannsynlig ikke får trent på et ordentlig treningssenter på ti dager (flere detaljer om dette i morgen), noe som betyr at nettopp kroppsvekttrening og “man-tager-hva-man-haver”-trening må bli prioritert. 🙂

Først ble det et nødvendig og kjapt vegetarisk “pre-workout-måltid” med stekt egg, fullkornspolarbrød og cottage cheese med ananassmak (kjøpt i Sverige):

Deretter fant jeg frem både vaskekluter og vektvesten til Fredrik (veien 10 kg), samt hengte opp Iron Gym i dørkarmen og da ble det blant annet:

6settx20rep Goblet Squat (og for å gjøre det EKSTRA morsomt så kan man ta en strikk under knærne og kjøre knebøy – det setter større krav til å presse knærne ut;) )

3settx5reps vanlige pushups + 3settx5reps med pushups-håndtak (og 3 settx10 reps med ettbeins-hoftehev):

Pullups (5-6-5-6-5 reps):

Og ikke minst VASKEKLUT-trening:

Genialt til å bruke som “cat slides” hvor du blant annet kan få kjørt kjernemuskulaturen din ved å dra armer og bein utover/oppover samtidig som du skal stabilisere mage og rygg. 

 

Silje rett-etter-at-hun-kom-hjem:

Silje-rett-etter-hjemmetrening:

😀

Ha en herlig mandagskveld! Det ER digg å være tilbake i hverdagsrutinene også, selv om det innebærer at vekkerklokka ringer så altfor tidlig. ;p

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar
    1. Så fine bilder og design! Jeg er fast leser på bloggen din, leser den hver dag og jeg synes at denne bloggen burde være på topp listen på blogg.no hvis du vil så kan du besøke meg og? Her er linken:) http://www.krystian.blogg.no takk vis du gidder!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg