Film: pers i dips, og fail i dips

Hei og god lørdag!!
Jeg har eeeegentlig hviledag på lørdag, men når lørdagen består av nødvendig hjemmekontor-jobbedag så trenger jeg en pause. Og den beste pausa er å ta en tur til det beste “fristedet” – nemlig treningssenteret. 
Så da ble det en utvidet “lunsjpause” med 60 minutter på Fitness Xpress med blant annet rygghev, 2500 meter roing, 50 chins (fordelt på flere sett så klart hvis noen skulle være i tvil! haha!) og spontan-dips-pers med 22,5 kg. 
Dips 22,5 kg:
video:dips225kg
Men det er ikke alltid perse-forsøk går like bra hver gang man prøver, noe jeg også synes er viktig (og underholdende for den saks skyld) å kunne vise frem.
Jeg angrer på at jeg ikke gikk rett på 25 kg etter å ha “varmet opp” frem til 20 kg, for det gikk akkurat ikke, men på en annen side så har jeg jo da neste mål ganske klart. 
Forsøk på 25 kg:
video:dipsfail25kg
Tror som sagt at jeg faktisk hadde tatt denne om jeg ikke hadde slitt meg ut på 22,5 kg først, for det var ganske nære :p Men igjen: fails er også lærerikt og en erfaring rikere, så da vet man hvordan man bedre kan legge opp oppvarmingen frem til “perse-forsøk” next time. I tillegg så var det kun to dager siden jeg hadde trent dips der jeg blant annet hadde tatt reps-pers med 10 kg ekstra, så litt mer hvile og litt mer strategisk planlegging av økta hadde nok vært greit. :p
Loggfører gårsdagens økt også:
3x5repsx72,kg i knebøy, 2x7repsx50kg i frontbøy, utspark, leggcurl, stående og sittende tåhev, strake markløft (75 kg 3x8reps) og beinpress.
Nu skal jeg tilbake i jobbingsmodus. Ha en herlig lørdag videre 🙂
– Silje Bjørnstad – 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg