5 must i treningsbagen

 

Hei og god tirsdag!

Jeg starter dagen med formiddagstrening siden jeg jobber kveldsvakt. Det ble pullups (10-6-6-5), benkpress med speedreps, skrå skulderpress med manualer, kabeltrekk, og triceps- og bicepsøvelser. 

 

Men det jeg tenkte jeg skulle skrive om er hva jeg alltid MÅ ha i treningsbagen – for jeg merker så godt det er noen ting jeg er blitt ganske så avhengig av. 

Så, here we go:

1) Ørepropper til mobiltelefon og sånn bånd rundt armen til å ha mobilen i. Musikk er et stort MUST for min del, jeg bare merker så enorm stor forskjell på å ha musikk i ørene som gir meg skikkelig treningsboost og ikke. Jeg står sikkert og “shaker” helt ubevisst i pausene mellom settene på treningssenteret… “CrazyDancingLady”.  Men det er jo også forskning som viser at man yter mer med musikk på trening, så dette MÅ være med på trening 🙂

2) Grrrrip – dette er en flaske med løsning som gir et ekstra godt grep når man for eksempel skal holde en vektstang, gjøre pullups eller lignende. Med andre ord – denne gir SUPERGREP. Det er også ganske smart å ha på treningssenter der magnesium er forbudt – slik som det er der jeg trener. Jeg har derfor kjøpt min Grrrip på Fitness Xpress, men tidligere har jeg kjøpt dette fra Gymgrossisten.no. 

3) Treningssko – kanskje ikke så overraskende, men på dager der jeg trener knebøy og/eller frontbøy er disse skoene det jeg vil ha på beina. Jeg er helt forelska i disse styrkeløft-skoene fra ADIDAS. Styrkeløft-sko har oppbygd hæl med flate såler som for mange sørger for enda bedre støtte og stabilitet.

4) Stoppeklokke – etter at jeg begynte å trene mer hypotrofi der jeg skal ha maks 60-90 sekunder mellom hvert sett, så måtte jeg få meg en stoppeklokke. Tidligere brukte jeg stoppeklokka på mobilen, men med en stoppeklokke så slipper man å ta av og på mobilen fra armen, eventuelt gå glipp av musikken i ørene fordi mobilen ligger på golvet og er stoppeklokke. En enkel liten sak som gjør treningen litt enklere 😀 Min stoppeklokke er fra Klubben.no – jeg har en ganske enkel variant, men her er det mange forskjellige stoppeklokker som både er vanntette, mer robuste og passer til ulike aktiviteter.

5) Strikk – det tar jo så lite plass og kan brukes til så mangt. Ulike strikker har ulik motstand – jeg bruker en rød strikk som er den med minst motstand til for eksempel oppvarming og å ta knebøy med strikk rundt knærne (Prøv det for å få variasjon og kanskje en litt mer utfordrende knebøyvariant, men gå litt ned på de vektene du vanligvis trener med ). Så kan jeg jo lage et innlegg senere om hva slags øvelser jeg gjør når jeg varmer opp med strikk 🙂  Strikker er også genialt til ulike øvelser som kan gjøre det både lettere og tyngre – dette er også noe jeg gjerne skriver et innlegg om senere. Jeg har strikker fra Klubben.no – den røde varianten finner du her. 

LES OGSÅ OM HVORDAN DU KAN BRUKE STRIKK TIL Å BLI STERKERE I PULLUPS OG CHINS HER

God tirsdag!

– Silje Bjørnstad – 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg