Film: hjemmetrening og støl som f…

God onsdag! 😀
I går hadde jeg det mange vil kalle “tung beindag” på treningsprogrammet, og du vet den følelsen da du våkner opp dagen etter en slik økt og skal stabbe deg bortover gulvet?
Omtrent sånn:

Jepp, da blir det en fremoverlent-hjulbeint-gange da! 😀

Så egentlig har jeg hviledag i dag, men med et energinivå på lik 100 så ble det en kjapp og enkel hjemmetreningsøkt, kombinert med litt tøying og strecthing for slitne og støle muskler i underkroppen – he he.
Det ble pullups kombinert med pushups med settene: 10 reps – 7 reps – 6 reps – 5 reps – 5 reps (1 minutt pause mellom øvelsene, 2-3 minutter mellom hvert sett).
Veldig deilig å kjenne at jeg også fortsatt har 10 pullups (overhåndsgrep) inne til tross for at jeg (bevisst) øker kroppsvekta (jepp, mens “alle” andre kjører på med dietter og all slags mulige juicekurer og annet dilldall for å gå ned i vekt til “strandsesongen” så har jeg økt energiinntaket i håp om å bygge mer muskelmasse og styrke 😉 )
1-2-3 kilo høres liksom ikke så mye ut, men på pullups og chins blir det jammen fort litt likevel gitt. 
Forrige uke testa jeg jo tosifra chins, som gikk helt fint ;p Så da måtte jeg sjekke at pullups-styrken også fortsatt var tilstede til å ta 10 reps – you know, just for fun ;p
Det ble faktisk nesten 11 på første settet, men bare nesten:
video:10pullupsjuni2015
10 pushups med håndtak:
video:pushupsmedhndtak

Så ble det “kosetøying” med strikk etterpå – og strikk er et fantastisk treningsverktøy som “tvinger” deg til å fokusere ekstra på de områdene som skal aktiveres/jobbe aktivt. Bare prøv selv.

Jeg forsøkte å løse opp litt støl rumpe og støle lår med hoftehev med strikk plassert under knærne samt “donkey kicks” og “utspark bakover” med strikk. Jeg har strikker fra Klubben.no – som jeg tilfeldigvis oppdaget nå har pakketilbud på strikker! 😀

I morgen er det hjemmekontor med den lengste lista med punkter som MÅ gjøres, og på fredag reiser jeg på jobbmøter i Molde og er der hele dagen.

Ha en fin kveld! 😀

– Silje Bjørnstad –

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg