Idrettsmerke – check

I dag ble jeg med Fredrik til Lillestrøm der vi testet idrettsmerke-formen, det vil si “spenst, hurtighet, utholdenhet og styrke”. 

Øvelsene var kulestøt, 60 meter, stille lengde og 3000 meter. Det er da visse krav man må klare for å få idrettsmerke og jeg var virkelig så skeptisk til den j…. 3000-meteren fordi jeg ikke har løpt på år og dag, i alle fall ikke lengre distanser enn kanskje 500-1000 meter om gangen. Men jeg klarte fint å ta kravene på alle øvelsene på første forsøk i tillegg til at jeg løp 3000-meteren med god margin – så da blir man svett og fornøyd gladlaks. 

Fredrik hadde, ikke overraskende, null problemer med å klare kravene. Uansett, det var veldig gøy å teste seg på disse øvelsene jeg husker vi var innom på barneskolen i gymtimene, og ikke minst så var det gøy å kjenne at styrketrening definitivt også gir godt grunnlag for spenst og hurtighet – det er jo heller ikke akkurat noe jeg trener aktivt for å si det sånn… 

En herlig ettermiddag i ettermiddagssola 🙂

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg