Dagens treningsøkt og straks klar for Mexico med “Paradise Bootcamp”

God mandag! Selv om det sikkert var hardt å stå opp tidlig og begynne på skole/jobb igjen for mange? 😉 Jeg jobbet helga så jeg har hatt fri idag :p Med andre ord så sov jeg til jeg våknet av meg selv (det vil si, til jeg våknet av en meldingspling på facebook fra mobilen fordi jeg hadde glemt å satt den på lydløs….), men klokka var halv ti, så jeg har vel ingenting å klage på. He he. Deretter ble det, selvfølgelig, formiddagstrening og dette var den siste økta før Mexico-jobbtur fra 5.januar – 15.januar.

Og siden det er heller begrenset med treningsutstyr der vi skal bo, så var hodet mitt innstilt på å ta noen perser før avreise 😉

I går tok jeg 26 dips, 1 rep mer enn det jeg har tatt tidligere.

BAFoiMENgW9

 

I dag tok jeg 18 pullups, og denne persen beviste for meg selv nok en gang hvor mye som sitter i hodet og at jeg kan pushe meg mye mer enn det jeg tror…. I går trente jeg nemlig fire sett med “maks repetisjoner pullups” og det ble 15-11-12-11 reps, men coachen min sa at jeg hadde mer å gå på, og det stemmer jo: 18 reps i dag og ny pers!

video:video1451914005

Et teknikktips jeg fikk av Susanne var å slippe meg mer rett ned for å ikke bruke krefter på veien ned. Og i konkurranse er det jo om å gjøre å få haka over stanga og flest reps, så her er det kvantitet med “godkjent kvalitet” som gjelder for tiden.. :p

I tillegg ble det knebøy, rumenske markløft, beinpress, bulgarsk splittbøy og ro-intervaller.

Ah, OG litt dips med ekstra vekt, siden jeg ikke aner når jeg får trent dips igjen… He he.

Det ble 12-8-8 reps med 15 kg ekstra:

video:video1451913765

Nå venter 10 dager med “Paradise Bootcamp”:

Oh yes, jeg har fått eget treningsopplegg som jeg skal gjøre i Mexico 😉 Intervaller på stranda, hoppende utfall og pushups er noen av øvelsene som er i programmet. Jeg er i alle fall gira, og tenker at det bare er positivt med litt variasjon for kroppen.

(For de som ikke har fått det med seg, så skal jeg altså på pressetur til Mexico i forbindelse med start av innspillingen av Paradise Hotel).

Når det gjelder mat og Mexico så tar jeg med meg proteinpulver, kreatin, omega-3, usaltede nøtter og quest-barer i håp om at det får lov til å passere grensa. Så skal jeg ellers forsøke å få meg mat som er laget fra bunnen av uten for mye “dilldall”. 🙂

Jeg skal forsøkte å oppdatere underveis 😉 Det er Internett der vi bor, men i fjor var nett-tilgangen heller ustabil, så det blir nok ikke blogging hver dag. Og jeg er jo der for å jobbe, så bloggoppdateringer er ikke det som blir mest prioritert for å si det sånn.

Les forresten gjerne artikkelen på BedreTrent.no hvor jeg er blitt intervjuet i forhold til å konkurrere i Athletic Fitness:

Nå må jeg begynne å pakke. Følg med på Instagram og Snap for flere oppdateringer!
Instagram: Silje_Bjornstad
SnapChat: Silje1987
Mexico neste! 🙂
– Silje Bjørnstad –
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg