“Push deg selv til maks”

God torsdag! 🙂

I går fikk jeg den nyeste utgaven av Shape Up i posten og jeg bidrar med en ny artikkel om mental trening: “Push deg selv til maks” – en sak med gode og viktige tips jeg selv har hatt god bruk under konkurranseoppkjøringen de siste ukene 🙂

Det er også en artikkel med miniprogram for styrketrening for rumpe og lår som tidligere har vært publisert i DetNye der PT og modell er Hedvig Bang. 

I tillegg synes jeg det er helt topp at Shape Up-coveret denne gangen IKKE består av bar hud med sixpack, rumpe og/eller lår, men viser at en fremside kan være sprek og innbydende uten et ekstremt fokus på KROPPKROPPKROPP. 

Mer snacks i månedens utgave er blant annet et flott intervju med håndballspiller Amanda Kurtovic, trening med egenvekt, sunn påskesnacks og raske retter etter trening.

I neste utgave kommer blant annet programmet “Bygg rygg” som jeg nevnte tidligere på bloggen. Pluss en ny sak jeg har skrevet om mental trening!

Enjoy! 🙂

– Silje Bjørnstad – 

 

12 kommentarer
    1. Skryter du av din treninginnsats? Du må være fult klar over at det er andre som er flinkere enn deg i trening. Du er flink, men ofte blir det nesten som du tror du er så mye bedre enn andre. Det virker ikke så hyggelig å ha en venn som bare skal skryte og fremstå bedre og alltid snakke om trening.
      Jeg har lenge vært opptatt av trening og har en flott kropp pga av det, men jeg fikk høre at folk syntes det ble for mye at jeg alltid delte det med andre. Nå har jeg sluttet med det, men fortsetter innsatsen min i trening. Det var ofte jeg var ute etter at andre skulle se opp til meg og misunne meg. Nå innser jeg at det er feil, fordi selv om jeg holdt på slik, mistet jeg en del venner fordi det kommer aldri noe annet ut av munnen min, bildene mine og tekstene mine. Nå har jeg en full vennegjeng og har alt supert

    2. Anonym: Først og fremst, flott for deg at du har funnet ut hva som funker for deg. 🙂
      Når det gjelder kommentaren og spørsmålet om jeg SKRYTER av min treningsinnsats og at jeg må vite at andre er flinkere enn meg: Har jeg noen gang sagt jeg er bedre enn andre eller at det ikke finnes andre som er flinkere enn meg? At du får inntrykk av at jeg tror jeg er bedre enn alle andre er egentlig bare synd, da jeg bevisst skriver om min opplevelse av trening som gir meg mestringsfølelse, selvtillit og treningsglede fremfor et fokus på “hvor flink man eventuelt er”, “hvor sterk man er”, “hvor ofte man trener”,og så videre. Samtidig så mener jeg det er viktig å kunne påpeke prestasjoner og mål man oppnår som man er fornøyd med og at det er lov til å heie på seg selv. Hvis du ikke har troen på deg selv i første omgang, hvordan skal da andre tro på det du sier og formidler?
      Og du vet nok også lite om hvordan jeg snakker med andre etc, og synes det rett og slett bare det blir helt merkelig at du skriver “Det virker ikke så hyggelig å ha en venn som bare skal skryte og fremstå bedre og alltid snakke om trening.” ??

    3. SIER, okei så du legger alt i hva du sier, ikke bilder eller hvordan du oppfører deg?? og jo du skriver faktisk at du er flink osv, men greit du får bare skylde på meg for hvordan jeg oppfatter deg, men det er du som formilder noe her. Ikke skyld på andre folk bare fordi du faktisk gir noe av deg selv og andre har all rett til å si hvordan du oppfattes

    4. Anonym: Ler høyt her. 😀

      Har jeg noen gang skyldt på andre folk eller sagt at folk ikke har noen rett til å tenke/mene hva de vil om hvordan de oppfatter meg? Nei. Men når det først blir kommentert, så vil jeg jo komme med et svar, det er det jeg gjør.

      Bare lurer på hva som er problemet ditt jeg? Har jeg gjort deg noe eller hvorfor er du så opptatt av å kritisere andre bak en skjerm?

      Og for å dra det enda lenger, hvis noen så skryter av sin treningsinnsats, hva så? Hva er problemet med selvskryt?…

    5. Du må tåle negativ kritikk for ellers kommer du ikke langt. Skryting er det eneste du gjør og jo det er greit, men ikke at du ikke klarer å fokusere på noe annet. Dette forklarer bare hvordan du tar i mot kritikk. Dessuten kan man faktisk si noe annet men som betyr akkurat det samme så da kan det hende at du har sagt at du ikke sier du ikke har sagt. Le så høyt du vil for det viser jo bare noe om deg.

    6. Anonym: Ok. Og ja, jeg ler fortsatt.
      At du har dine meninger om meg og min blogg, og mener at alt jeg gjør er å skryte, kan jeg som tidligere nevnt ikke gjøre noe med. Og å bruke mer energi på å kommentere dine kommentarer kommer jeg heller ikke til å gjøre.

      Ha en god helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg