“Back on track”

Ny uke, ny mandag og MASSE energi og motivasjon! 😀

Etter en litt trøblete start på forrige uke så ble det en veldig fin helg i Stockholm med hele lørdagen på Grøna Lund. Søndag ettermiddag ble det en treningsøkt med spontan test av “1 repetisjon maks” i øvelsene knebøy, benkpress og markløft. 

Sist gang jeg testet var ikke mange ukene etter jeg var ferdig med vårens athletic fitness-konkurranser, og jeg merket raskt at disse tre øvelsene ikke var blitt førstepri de siste månedene frem mot konkurranse, naturlig nok. 

Den gang ble det 50 kg i benkpress, 70 kg (!) i knebøy og 105 kg i markløft – med andre ord et godt stykke bak alltime-pers som er 95 kg i knebøy, 57,5 kg i benkpress og 130 kg i markløft. 

Derfor var det utrolig deilig å kjenne at styrken har økt de siste ukene (i takt med kroppsvekta ;p ) og gårsdagens maksløft ble 85 kg i knebøy, 55 kg i benkpress og 120 kg i markløft.

 
BHsKH0hjb9e

Tidenes seigest markløft-løft for min del, men et godt bevis på at man ikke skal gi seg selv om det er en treig og seig start 😉

I dag har jeg begynt på et nytt treningsprogram med fokus på litt mer høyreps og også mer fokus på pullups og dips, samt litt mer fokus på kondisjon. Jeg synes det er viktig med variasjon, både for å vekke nervesystemet og belaste kroppen på nye måter, samt at det er viktig for min egen motivasjon. 

BHt5IAcDQLG

Det er i alle fall deilig å kjenne at kroppen føles normal ut igjen etter et lite sykehus-opphold sist uke. 

Ellers vil denne uka bestå av mye jobb (jeg mistet jo et par jobb-dager i forrige uke fordi jeg ble dårlig og bortreist), så da må det tas igjen denne uka. MEN neste uke går jeg ut i ferie, hvert fall for 1,5 uke. Så har jeg også 1 uke i august. 

Det gledes! 😀

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg