Kjøttfri mandag: stekt ris vegetar

God mandag og i forbindelse med at mange er med på “kjøttfri mandag”, tipser jeg i dag om en enkel vegetarrett – fast food style! 

Nærmere bestemt stekt ris med egg og grønnsaker. 

Alt du trenger er ris som er kokt på forhånd, og som er blitt avkjølt, valgfrie grønnsaker og egg. 

Grønnsakene som jeg har brukt her er fra frysepose (“Brokkoliblanding) som jeg hadde kokt tidligere samme dag, så her var det bare å slenge både ris, grønnsaker og vispet egg i en stekepanne, og rør forsiktig rundt til eggene har stivnet. Denne retten var klar på under 5 minutter. 

Ha over salt og pepper, og eventuelt noen friske urter.

Server gjerne stekt ris sammen med noen ristede nøtter eller pinjekjerner for å øke innholdet av sunt fett. Jeg for min del tok en neve nøtter som dessert 😉

Enjoy!

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg