Dette var ikke forventet, men sterkt ønsket

God søndag! I går var det duket for første dag av NM i fitness som i helgen ble arrangert i Oslo Konserthus.  Min klasse, athletic fitness, var blant de første utøverne ut på scenen. Det er så sykt mye arbeid, både mentalt og fysisk, som ligger bak de minuttene man  virkelig  skal prestere i styrkemomentene og fysikkbedømming. Og det er nå det gjelder. Alle ukene og månedene med konkurransediett, treningsprogram og poseringstrening skal vises frem.

 

 

I styrkerunden perset jeg i pullups med 23 stk og ble nestbest. I roingen var jeg total-slakt (ble likevel tredje best her), mens jeg var best i dips av alle i min klasse (23 her også).

Hele styrkerunden gjøres altså på følgende måte: Man har 1,5 minutt på å gjøre maks pullups, deretter er det rett på romaskin og ro så langt man kan i 1,5 minuttt, før 30 sekunder pause og rett på maks antall dips. Det er en fin syrefest på fire minutter det! 

Her er et klipp av hvordan jeg gjorde det på lørdag – beklager at klippet er “sidelengs”. He he. Jeg er hu fletteguri lengst til venstre.

video:kopi av silje

Inspirasjon til neste treningsøkt kanskje…? 😉

Bilder og videoklipp av alle athletic fitness-utøverne i fysikkrunden og styrkerunden kan ses på Treningsforum.no.

Selv om roingen ikke gikk helt etter planen så er jeg så sykt fornøyd med totalresultatet. I min debutsesong i vår ble det 3.plass i Sandefjord Open og 3.plass i Oslo Grand Prix.

Og nå? Jeg tok sølv i et Norgesmesterskap for pokker! Og denne gangen har jeg styrt alt selv!!! Jeg er så enorm stolt og glad. Selv om det selvfølgelig er dager og perioder hvor motivasjonen er lavere enn andre, så lar jeg meg aldri tvile på hvorfor jeg gjør dette når jeg er under en konkurranseoppkjøring. Jeg har ikke lov til begynne å tvile, fordi jeg vet det er så verdt det den dagen konkurransen er her. Og i går var det så utrolig gøy!!!!!!!! Folk som skriker navnet ditt og heier på deg når du står på scenen er en helt vill følelse av adrenalinkick i seg selv. Kjente og ukjente folk på treningssenteret (mitt andre hjem er fitness xpress Storo så dere vet hvem dere er 😉 )som ønsker deg lykke til dagene før konkurranse, og ikke minst som kommer bort og gratulerer deg etterpå er noe jeg setter så enormt stor pris på. Folk som sier du inspirerer og motiverer – alt dette bidrar med en god dose selvtillitboost for å si det mildt.

 

Ekstra kult blir det også å dele pallen med to fra samme team (Atlas Fitnessteam), og dette er et øyeblikk jeg har visualisert og drømt om i flere uker.

Vi representerer et team som har nulltoleranse for doping – her er det hardt arbeid, viljestyrke og sterke kropper som bidrar til at det faktisk er oss som når topp 3. Og Susanne som vant fortjener virkelig tittelen som Norgesmester. Hun har best fysikk og hun er sterkest – enkelt og greit 😉

Denne 2.plassen var ikke forventet, men sterkt ønsket. Det er mestringsfølelse, det er stolthet, det er pur glede.  

I dag, søndag, er det én uke til neste konkurranse denne høstsesongen, nemlig “Tyngre Classic” som arrangeres i Stockholm. Med andre ord så er det konkurransediett én uke til for min del, og for Susanne.

Jeg har virkelig ingen forventninger til denne athletic fitness-konkurransen. Jeg aner ikke hva dommerne ser etter og jeg har ikke peiling på hvordan de andre utøverne ligger an, hverken fysikk- eller styrkemessig. Alt jeg vet er at jeg gleder meg til å stå på den scenen, gruse på i styrkerunden og bare nyte en ny runde med påfyll av treningsglede og mestringsfølelse.

– Silje Bjørnstad – 

(Foto copyright: Treningsforum.no / Privat)

7 kommentarer
    1. Dette gir meg ekstra motivasjon mot NM 2017 for da skal jeg stille 💪👍😊
      Stor prestasjon kjempe fint å se på dere i går. Gratulere med sølvet

    2. Åh for en kropp !!! Jeg bøyer meg i støvet og sukker av dyp beundring og (huff) litt misunnelse. Du ser bare helt ufattelig vakker og knallsterk ut. Og en utstråling som bare er helt utrolig. Gratulerer så masse – og tusen gullpoeng for en formidabel treningsinnsats du må ha lagt igjen.

    3. Syk og sliten mamma: Åh tusen takk for en herlig kommentar! :-*
      Og ja, det er viktig å se helheten her – det er mange timer med målrettet trening og kostholdsplan som er en del av hele gamet. I tillegg hjelper det jo også med 3-4 lag med brunkrem, scenesminke og hårstyling for å se best mulig ut på konkurransedagen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg