5 tips for å finne treningsmotivasjon

God onsdag!

For noen uker tilbake så ble jeg intervjuet i forbindelse med at Libresse skulle lansere et nytt annonsebilag. Jeg for min del snakker hovedsakelig om treningsglede og treningsmotivasjon. 

Her snakker jeg også om hva trening betyr for meg i hverdagen, både mentalt og fysisk, og litt om hvorfor jeg ønsket å konkurrere i athletic fitness. 
 

I slutten av saken er det da oppsummert fem tips for å finne treningsmotivasjon basert på mine svar:

1) Finn ut hva du faktisk liker og hva som passer deg og dine mål, og din livsstil!

2) Ikke gjør noe bare fordi noen andre gjør det

3) Ikke la ett enkeltmåltid, eller en enkel treningsøkt være det som er avgjørende for om du når ditt mål eller ikke. Heng deg ikke opp i detaljene, men ta utgangspunkt i deg selv og fokuser på helheten

4) Du MÅ ikke trene fem ganger i uken for at «det skal ha effekt». Tilpass treningen etter hvordan uken din ser ut. Noen ganger har du tid til to økter, mens andre uker har du kanskje tid til fire

5) Du trenger ikke ta en hard treningsøkt hver gang – bare det å gå en tur, være mer aktiv sammen med barna og å øke hverdagsaktiviteten vil ha positiv effekt på helsen. 

LES HELE INTERVJUET HER

Og nå skal jeg faktisk gå å ta en treningsøkt. Jeg pleier jo å trene på formiddagen, men dagen i dag startet med forelesning om helsejournalistikk for studenter som tar mastergrad i folkehelse på Høgskolen i Oslo og Akershus før det nå altså blir en liten pause fra hjemmekontoret.

MEGET trøtt i trynet, men glad og fornøyd! 

Senere i kveld skal jeg forsøke meg på minipannekaker med smak av jul som forhåpentligvis blir såpass vellykkede at de kommer på bloggen i morgen som “ukas sunne søtis”!  Det er jo tross alt 1.desember i morgen så da er det jo på høyt tid å bringe inn litt julestemning på menyen!

Ha en herlig dag!

– Silje Bjørnstad 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg