Magetrening på tredemølle

Jeg har sagt det før og jeg kan gjerne si det igjen: Øvelser for mage og kjerne er noe jeg må variere ofte for å holde motivasjonen til å faktisk trene de mer isolerende øvelsene for kjernemuskulaturen.

Tidligere har jeg for eksempel blogget om mageøvelsene “Supermann” og “Crunch på ball”, mens nå for tiden har jeg tatt i gang tredemølla når det gjelder magetreningen!

Øvelsen er rett og slett en plankevariant, nærmere bestemt “Gående planke på møllebånd”. Mulig det ser rart ut for de rundt, men tro meg, dette er en mye morsommere plankeøvelse enn de tradisjonelle og mer statiske variantene!

Her bestemmer du selv hvilken hastighet du bruker, men du bør i alle fall ha båndet på rundt 1-3 km i timen. Så forflytter du armene ettersom båndet også beveger seg. Pass på at du ikke svaier/klapper sammen i ryggen og at hoftene er stabile mens “du går fremover”. Hoftene skal ikke lage store svingninger fra side til side, så kjenn at du jobber med å holde kroppen sterk, stram og stabil mens du utfører øvelsen.

Her kan du enten jobbe i et visst antall sekunder, eller telle “hånd-skritt”. Selv kjører jeg 4-5 runder med cirka 25-30 håndskritt totalt på hver runde.

God (mage)trening!

Forresten, endelig begynner kroppen, styrken og treningsmotivasjoen å være på plass igjen også. I dag ble det blant annet knebøy med 3x3x77,5 kilo med stopp, benkpress med strikkehjelp 5settx2repsx57,5 kilo med stopp og 5x5x110 kilo i sumomarkløft.

BO4bWRZDOwi

DEILIG!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg