Sunn banankake med blåbær

God tirsdag!

De som kjenner meg vet at jeg gjør mange ulike arbeidsoppgaver og jobboppdrag. Blant annet så skriver og podcaster jeg for BedreTrent.no og det gjør også min fantastiske treningsvenninne og “partner in crime” Susanne Soydan.

I dag ble det publisert en superenkel, sunn og digg oppskrift på BedreTrent.no fra Susanne som jeg ønsker å dele her, nemlig banankake med blåbær. Både jeg og Susanne elsker banan og den gule frukten egner seg perfekt som både mellommåltid, treningsmat-på-farten og som ingrediens i blant annet pannekaker og bakst. Godt modne bananer i for eksempel kaker gir et naturlig søtt resultat uten at du trenger å bruke tilsatt sukker! Og denne kaken er så god og næringsrik at du fint kan spise til frokost, lunsj, kvelds – hva som måtte passe deg. 

Opprinnelig sak kan du lese her.

Banankake med blåbær – 2 porsjoner
2 bananer
4 egg
2 dl havregryn
Salt, kardemomme og kanel etter smak
2 dl blåbær

Slik gjør du:
Mos bananene og rør inn egg, havregryn og krydder. La røren stå i kjøleskapet og svelle, alt ifra en halvtime til over natta. Rør inn opptinte blåbær rett før du steker kaken. Hell røren på bakepapir i en langpanne, og bre den ut til den er omtrent 1,5 cm tykk. Stek på 200 grader i cirka 10 minutter. Avkjøl og skjær kaken opp i ruter. Kakebitene kan fint oppbevares i en matboks over natten, så da har du frokost for to dager.

Enjoy!


 

I tillegg driver jeg og Susanne Facebooksiden “Slik former du kroppen” hvor vi deler smarte tips om styrketrening, mat, oppskrifter og lignende. Sjekk oss ut der og følg oss også gjerne på Instagram:
@silje_bjornstad

BPVmBe-j_C8
BPUr9P4jQsi

 

 

 

 

@susanne_soydan

BPS0jDwBtGf
BPSnuPGhr7P

Ha en herlig tirsdag!

– Silje Bjørnstad –

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg