Dette gjorde godt for hode og kropp

Hei! Jeg er klar for en ny skolehelg og denne helgen er det ernæring som er tema for forelesningene. Jeg må vel si at dette er det temaet av alle vi skal igjennom i løpet av PT-studiet jeg definitivt føler meg mest komfortabel og trygg på. Kanskje ikke så rart 😉

Vi har skole neste helg også, fordi det ellers hadde krasjet med påskeferien og helligdager, så nå er det studentmodus on fredag, lørdag og søndag.
 

Ellers så var jeg med på noe jeg ikke har gjort på lenge i går, nemlig G R U P P E T I M E. Herligste Pia (@piaelias) på SatsElixia Spektrum her i Oslo var så snill og satte meg opp som “gjest” på en av hennes timer, nærmere bestemt Crosstraining. Dette er enkelt og greit sirkeltrening bestående av 10 ulike stasjoner hvor man jobber i 45 sekunder, har pause 15 sekunder, og deretter går videre til neste stasjon. Jeg var faktisk en hyppig gruppetime-jeger når jeg først flyttet til Oslo, og det gikk i både aerobics, zumba og step, mens etter at jeg begynte med styrketrening (les: møtte Fredrik), så er det det som har blitt prioritert de siste årene. Men jeg vet godt at gruppetimer har sine fordeler og det merket jeg nok en gang i går, for fy søren så deilig det var å bare få beskjed om hva du skal gjøre og bare gjøre det! Ikke minst er det så deilig å kjenne at man pusher seg på en helt annen måte som gjør at man blir skikkelig svett og andpusten med høy puls. Jeg vet godt at kroppen min har skikkelig godt av nye utfordringer, og ikke minst er jo variasjon et viktig stikkord for fysisk aktivitet og bevegelse. Det er like viktig å trene hjertepumpemuskelen som de andre musklene for å si det veldig enkelt. Sagt med andre ord; kroppen har godt av både styrketrening og kondisjonstrening. Ikke minst har jo instruktøren også veldig mye å si for opplevelsen av gruppetimer, og det er i alle fall ingen tvil om at Pia kan sakene sine og er rett og slett superflink og motiverende uten at det blir “too much”. For du har jo de også, som bare er bittelitt for mye noen ganger. Hehe, det er i alle fall min erfaring.

Så tusen takk til Pia og SatsSpektrum for at jeg fikk ta turen!

(Endorfinrus, godsliten, svett og fornøyd)

I dag var det derimot tunge knebøy og tunge markløft som stod på planen. Jeg har så lyst til å klare 150 kilo i markløft i løpet av 2017, og det er i alle fall godt driv i den øvelsen for tiden. Jeg tok 140 kilo i februrar på makstest, og jeg har hatt jevn økning på kiloene de siste månedene. Når det er sagt vet jeg også at det fort kan stagnere, men jeg lever i trua!

BSS9V-chloH

Ellers så er stikkordene for treningen min videre; mer puls og kondisjon, og mer hypertrofi i styrketreningen.

Ha en riktig god helg!

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg