Test ut rumpeøkta fra Shape Up Convention

Hei – er det seriøst onsdag allerede?! Planen var å blogge på søndag, og så på mandag siden jeg ikke gjorde det på søndag, og så ble det nok en gang utsatt til tirsdag, og først nå på onsdag kommer “søndagsinnlegget” ut. Jaja, bedre sent enn aldri!?

Uansett, i helgen var det duket for Shape Up Convention hvor jeg og Susanne holdt to foredrag (“Back to basic – styrketreningen som funker”), og to workshops-treningsøkter med fokus på øvelser som aktiviserer hele setet.

Vi hadde bokstand også 🙂

Og det var så gøy på Convention!!!! Jeg fikk ikke trent noe selv, eller jeg var med i 10 minutter på en høypuls-time helt på slutten av dagen sammen med flinkeste Silje Thorstensen (altså, den dama er bare RÅ og så inspirerende!). Uansett så var ikke planen heller ikke å trene mæ sjæl, men bidra til motivasjon og en inspirerende dag for alle de 600 deltakerne. Og for en fantastisk dag med så masse herlig energi og treningsglede det var! 

Treningsøkten som jeg og Susanne holdt kan du selv teste her. Jeg kjørte denne på søndag selv og er fortsatt støl i både bein og rumpe, og jeg vet om flere som har hatt samme følelse dagene etterpå for å si det sånn 😉

Økten består av ulike øvelsen som sammen vil styrke hele setet hvor du jobber med både eksplosive og utholdende muskelfibre. 
A1) Knebøy
A2) Utfall bakover
B1) Strake markløft
B2) Frogpumps
C1) Step-ups
C2) Glute bridge/hipthrust
D1) Sumo markløft
D2) Sidesteg med minibands

BfVxgnYBalw

 

På Shape Up Convention trente vi på intervaller med 45/15 (45 sekunders jobb og 15 sekunders pause), og kjørte 4 minutter på hver stasjon. Altså at du begynner med knebøy og gjør dette i 45/15, så går rett over til utfall bakover og tar nye 45/15, deretter en runde til med knebøy på 45/15 og så utfall bakover igjen på 45/15. Deretter tar du en liten pause på 1-2 minutter før du går rett over til stasjon B og jobber her 4 nye minutter. Hvor mange runder du kjører totalt bestemmer du selv – 1 runde med alle øvelsene tar 16 jobbeminutter.

Du kan også for eksempel trene 12 repetisjoner på hver øvelse hvor du gjør 3-4 runder totalt.  

Uansett; jeg garanterer at du vil kjenne det godt i både rumpe og lår 😀

Og du, hvis du ikke fikk vært med på Shape Up Convention denne gangen så kommer det mange flere muligheter i løpet av året! Shape Up skal nemlig ut på en liten convention-turné i løpet av høsten, i tillegg til at det arrangeres flere helge-convention i løpet av våren/sommeren 🙂 Jeg legger ut mer info etter hvert 😉

BfY7zV9BNTC

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg