En drøm har gått i oppfyllelse

I løpet av de siste ukene har det vært mye som har skjedd og flytteprosess er et av nøkkelordene for denne perioden. Sammen med samboeren min har vi nå flyttet fra en Oslo-leilighet og inn i et hus med dobbelt så mye plass. Og det er nettopp i dette huset en drøm nå har gått i oppfyllelse.

Her har vi nemlig laget vår eget treningsrom med stativ, stang og vekter!

I tillegg har vi masse annet treningsutstyr som for eksempel noen manualer, ab wheel, massasjeruller, pilatesball og kettlebells for å nevne noe. Så har jeg også sneket inn en tredemølle.

Jeg er virkelig kjempefornøyd og har allerede tatt et par økter i det ferske hjemmegymmet. Både jeg og samboeren min jobber som personlige trenere på senter, men det betyr ikke nødvendigvis at vi alltid får trent når vi er der, eller at vi er der hver eneste dag. Og noen ganger er det også veldig deilig å ha muligheten til å virkelig stenge resten av verden helt ute og bare være i sin egen verden når man trener uten å bli avbrutt av andre eller irritere seg over at diverse treningsutstyr er opptatt.

I fremtiden håper jeg også at andre skal få kunne dratt nytte av at jeg har treningsmuligheter hjemme, enten i form av personlig oppfølging eller gjennom arrangerte boot camps og lignende i nabolaget. Hjemmetrening er i alle fall noe jeg har stor tro og sammen med en personlig trener får man virkelig tilrettelagt individuell effektiv trening! Hvor mange er det ikke som havner i tidsklemma i dag og som har en liten drøm om å starte med hjemmetrening, men aldri får det helt til likevel. Det høres jo så enkelt ut – det er jo “bare”å reise seg opp fra sofaen og gjøre noen knebøy og pushups… Men likevel så blir det ikke gjort. Kanskje blir det enklere når du har en avtale sammen med en PT hvor du har en som heier på deg, forteller deg hva du skal gjøre og ikke minst vet hvordan du skal legge opp treningen for at du skal nå dine mål.

Andre synes det er skummelt å reise på et treningssenter og/eller ikke har peiling på hvor de skal starte. Det kan være mange årsaker til at ting ikke går som planlagt eller ønsket. Med hjemme-PT trenger man ikke å bekymre seg over “alle andre” eller føle at “alle ser på deg”. Du trenger ikke å bruke unødvendig mye tid på å vente på ledig treningsutstyr eller lure på hva du bør trene for å nå dine mål mest effektivt.

Hvis noe av det jeg skriver her vekker interesse hos deg eller du vet om noen som hjemmetrening med personlig trener kan være aktuelt for, så send meg gjerne en uforpliktende mail på [email protected]

Dette vil da være mest aktuelt for de som bor i Oslo-Akershus-områdene Skedsmo, Nittedal, Rødtvet og omegn.

– Silje Bjørnstad –

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg