150 kg i markløft

God søndag! Jeg er hjemme på Finnskogen i helgen hvor jeg er hundepasser for disse to:

Utenom å underholde de to firbeinte så har jeg endelig klart å dra opp 150 kg i markløft med utstrakt posisjon i hofta. Forrige helg testet jeg nemlig å løfte 150 kg i hjemmetreningsgymmet og jeg hadde så sinnsykt god fart, og fikk opp 150 kg både 1 og 2 ganger, men uten at jeg rettet opp kroppen helt i toppen – med andre ord; ikke et godkjent løft. Den ene gangen mistet jeg balansen og falt bakover midt i løftet, mens den andre gangen så tror jeg gulvet beveget på seg, noe som førte til at beina begynte å skli til siden før jeg hadde rettet ut hofta. MEN i går måtte jeg teste på nytt, og igjen var det god fart og ingen utfordringer med gulv eller balanse. Derimot hadde jeg glemt kalk slik at grepet mitt var kraftig redusert (jeg pleier alltid å ha på kalk/flytende magnesium for å sikreet best mulig grep), og i toppen av løftet kjenner jeg at stangen er på vei ut av hånda. MEN jeg kom meg opp og har utstrakt posisjon før stanga sklir igjen 😉

 

Likevel irriterer jeg meg nå grønn over at jeg ikke hadde kalk, for jeg tror jeg også kunne ha dratt opp 152,5 kg i går, hehe. Det var sikkelig fint fart i løftet når jeg først har grinda stanga opp fra gulvet, men hellandussen – jeg må bare være fornøyd med at jeg faktisk har nådd 150 kg. Det er en milepæl i seg selv!!! 

BgbTI5alS6H

Her er forresten treningsklipp med 150kg-fail (samt litt knebøy, synging og dansing, hehe):

BgPG93IF10b

Nå er denne skrotten klar for å trene mer spesifikt til løpesesongen 2018! 😀

– Silje Bjørnstad –
 

8 kommentarer

Siste innlegg