hits

5 minutters timeout (med video!)

27.05.2018 - 14:53 Én kommentar

Hei!

Når sola og sommervarmen er kommet til Norge for fullt, så gjelder det å nyte det mens man kan.

Derfor har det ikke blitt mye blogging den siste uken. I tillegg så har jeg hatt en del jobb å ta igjen etter en miniferie i Sveits forrige uke, så da må disse arbeidsoppgavene prioriteres før bloggen. Men nå er jeg tilbake, og kan fortelle om at Sveits var helt topp, og DYRT! Det er vel det eneste landet i verden som er på nivå med Norge når det gjelder priser etc, og i mange tilfeller (spesielt mat kjøpt på cafe og restauranter) så er det også dyrere enn her til lands. Uansett så var det et perfekt avbrekk med noen dager helt uten jobb og stress, og jeg gledet meg faktisk til å komme på jobb igjen når jeg var tilbake i Norge. Tar det som et tegn på at ferien har vært avslappende og lenge nok til at man har hentet inn igjen energi til å komme tilbake til hverdagen, samt at jeg jo har en jobbhverdag jeg stortrives med.

Men tilbake til overskriften og det å nyte det fantastiske sommerværet som er på Østlandet for tiden. Det er fortsatt noen uker til sommerferie for de fleste og mange tilbringer jobbtimene sine innendørs. Ofte blir det også mye stillesitting. Da kan jeg virkelig anbefale en 5 minutters timeout med pausestrekk! Selv holder jeg flere bedriftstimer i uken med «kontorgym» som består av flere tøyebevegelser og dynamiske øvelser. En slik pausestrekk gjør godt for både hode og kropp, og kan ha positiv effekt for blant annet både blodsirkulasjon, konsentrasjon og jobbeffektivitet. Lek deg litt frem med å strekke på armer og bein - alt trenger ikke å være "i rette linjer" og "perfekte posisjoner". Det viktgste er at du får rørt litt på kroppen. I tillegg er "pausestrekk" en fin unnskyldning for å komme seg ut i frisk luft!

Øvelsene jeg gjør her fungerer også fint som en slags oppvarming før trening. Dette er selvfølgelig kun noen av mange ulike øvelser man kan gjøre - og alt trenger ikke å være «100 prosent perfekt» (hva nå enn det er) eller «være i linje». Hovedmålet her er å få røre på skrotten :)


- Silje Bjørnstad -

 

Én kommentar

KostholdsBloggeren

29.05.2018 kl.11:38

Bra video. Fine øvelser man kan gjøre om man ikke er i et treningsstudio! :)

Skriv en ny kommentar