hits

TRENING I TIDSKLEMMA - tips 3: Kjapp svettefest

Som jeg har nevnt før så er planlegging og prioritering viktige nøkkelord for å få til litt fysisk aktivitet, selv i en hektisk hverdag. Du må ikke trene i 30-60 minutter for å kjenne at du har brukt kroppen litt! For eksempel er såkalte HIIT-økter (Høy Intensitet Intervall Trening), eller ekspress-trening som jeg liker å kalle det, perfekt når vil gjøre unna mye treningsarbeid på kort tid.

Test ut ulike treningsapper med ulike øvelser og program med forskjellig varighet. (Eller kanskje du har en smartklokke som fungerer på samme måte.) Her vil du finne mange effektive og intensive økter hvor du for eksempel trener med egen kroppsvekt som gjennomføres på 5-20 minutter når du ønsker en kjapp og effektiv økt. Du slipper å tenke eller å planlegge, appen (eller klokka) forteller deg hva du skal gjøre og hvor lenge du skal jobbe. Du er ikke avhengig av noe treningssenter eller utstyr - du kan bare sette i gang uansett hvor du måtte befinne deg! Du finner lignende treningsøkter og tips på YouTube ved å søke opp "HIIT workout", "home workout" etc. Slike økter er også ypperlige å gjøre nå i ferietiden! 

Les også innlegget: Ekspresstrening - tren hele kroppen på 5 minutter 

- Silje Bjørnstad - 

2 kommentarer

tusen takk for tips :D må du ha en fin dag.

gjør alt for sjeldent hit økter. så det må jeg gjøre oftere.

:D

Evelin: Ja, samme her, hehe! Bruker det ofte i ferier da :) God trenings!

Skriv en ny kommentar

Matbloggtoppen Matprat