Kan jeg få dette i reprise?

Jeg snakker om sommerferien 2018 – for fy søren for en helt fantastisk og deilig ferie det har vært hittil. Selvfølgelig har det utrolige sommerværet bidratt til at årets feriedager har vært så bra som de har vært, men så klart har jo de jeg har vært sammen med, steder jeg har vært og nye ferieminner hatt mest å si. De siste dagene har jeg vært på hytta til mamma og pappa i Trysil, og jeg har faktisk ikke tilbrakt så mye tid her på sommerstid. Det har hovedsakelig vært påskeferier, og noen helgeturer her og der, så i år fikk jeg virkelig en sightseeing i “vårt eget hytte-nabolag”. Og det er jo bare så utrolig fint her!

En dag gikk vi Skagsvola som visstnok blir omtalt som “Trysils svar på Besseggen”. Dette er en fin og familievennlig tur som tar rundt 2,5-3 timer med nydelig utsikt som virkelig kan anbefales hvis man er i nærheten av Trysil eller Engerdal. Les mer om turen her. 

Ellers så har jeg nytt landskapet rundt hytta sammen med Perle og Lexie, og også her har det blitt flotte turer til noen fjelltopper her og der. I tillegg fikk jeg vite at det var et sted som het Skarbekkstupet med en foss ikke langt unna hytta som var verdt å sjekke ut. Det var virkelig bare helt eventyrlig å gå rundt i skogen denne kvelden med innlagt dusjstopp og drikkestasjon:

Jeg har til og med bada i en fjelldam disse dagene jeg har vært på hytta – for varmt har det vært der også. 

Nå skal jeg nyte noen dager hjemme hvor jeg fortsetter i feriemodus med litt besøk, boklesing, husarbeid etc. NYT sommerferien mens dere kan 🙂

– Silje Bjørnstad – 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg