5 guilty TV-pleasures…

…for min del akkurat nå for tiden får du i dette innlegget her. Høsten er jo gjerne en typisk tid for mange hvor man trekker mer inn i sofaen, under pleddet og foran TV-skjermen. Ikke minst er det også på denne tiden det gjerne er premierer på mange TV-show og serier.

De programmene og seriene jeg følger med på ser jeg via nett – da kan jeg også se på dette når jeg vil, hvor jeg vil. Jeg og Fredrik har nemlig ikke TV-kanaler da vi klarer oss fint med Netflix, TV2 Sumo og NRK nett-TV.

De 5 programmene jeg følger med på for tiden er:

Team Ingebrigtsen – NRK
En fantastisk serie om storfamilien Ingebrigtsen som lar oss TV-seerne får følge med i deres hverdagsliv både når det gjelder trening, hjemmebane og konkurranse. Det er så imponerende og fascinerende å se hvordan de brødrene Jakob, Henrik og Filip sjonglerer familieliv med det å være toppidrettsutøver, ikke minst når det er pappa Gjert som er trener. Det er jo mange meninger om denne måten å leve på, og ikke minst mange meninger om Gjerts måte å være trener på. Her er det ingenting som skal gjøres halveis, men det er i alle fall ingen tvil om at noe riktig gjør de jo med tanke på deres resultater og progresjon. Jeg er i alle fall en av dem som digger det!

Jakten på kjærligheten – TV2
En salig blanding av pute-TV og god underholdning er det jeg får av å følge med på denne serien. Også er er det jo selvfølgelig superkoselig å se folk som finner tonen og ikke klarer å holde følelsene inne. Så er det gøy å se hvordan ulike mennesker takler det å komme inn i nye situasjoner og arbeidsoppgaver. En annen grunn til at jeg like å følge med på denne serien år etter år er at det er så EKTE og viser mye positivitet.

Bloggerne – TV2
Oh yes – jeg synes det er både spennende og underholdende med denne bloggverdenen som mange nå lever i 100 prosent og rett og slett tjener gode penger på. Det at deres liv er så fjernt fra min egen hverdag og at deres utfordringer er noe helt annet enn det jeg møter på i min jobb, er vel noe av det som gjør det så interessant – noe som kan være ganske frustrerende og fascinerende på samme tid 😉

Elgorado – NRK
Fra bloggerne til Elgorado – hehe! Dette er rett og slett en dokumentarserie om livet til skogens konge hvor vi får lære mer om hvordan elgen lever, dagens elgstamme i Norden, jakt, tam-elg etc. Mulig det er Finnskogen-genene mine som har gjort at jeg finner denne serien interessant, men elgen er jo virkelig et morsomt dyr å studere og å prøve å forstå!

Suits – Netflix
Du vet – en av TV-seriene hvor du bare forsvinner inn i en verden hvor du slipper å tenke, analysere eller gruble. Du bare får servert spenning, underholdning og drama. (Og pene mennesker i flotte klær som du kan nyte synet av).

– Silje Bjørnstad –

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg