Hva er min favoritt….

…farge?
Blå.

…matrett?
Pizza! MED ananas. Men en god biff med noe søtpotet-tilbehør, ovnsbakte grønnsaker og god saus er heller ikke noe jeg sier nei takk til.

…treningsøvelse?
Dette varierer gjennom året og defineres gjerne av hva jeg har god flyt på akkurat her og nå. Tidligere i år hadde jeg et mål om å løfte 150 kg i markløft, og da ble det naturligvis mye markløfttrening – den gangen var det markløft som var favoritten. Men nå for tiden har jeg god driv i knebøy og trives veldig godt med denne øvelsen.

…dessert?
Sjokolademousse. Sånn som bare smelter på tunga og har en dyp, intens sjokoladesmak. Ellers så er jeg superglad i Ben & Jerry is med smaken Cookie Dough, men dette blir liksom ikke dessert på samme måte.

…sjokolade?
Hmmm, denne er ikke lett. Jeg er glad i sjokolade med appelsinsmak, men jeg er også glad i sjokoladebananer og twist-sjokoladen Nougat Crisp. Og nå i høst har jeg fått helt dilla på Bamsemums!

…sang?
Wow – jeg har vel egentlig aldri hatt bare ÉN favorittsang opp gjennom årene – dette tror jeg også varierer veldig i løpet av året og årstider. Også kommer det helt an på hva slags stemning jeg er i – det blir liksom ikke det samme å sette på “Vi tenner våre lykter” på trening, men jeg kan gjerne like å høre på denne i førjulstiden. På samme måte som at jeg ikke setter på Eucador med SASH! på julaften hjemme. Jeg liker mye variert musikk, men har ingen favoritt som utmerker seg.

…dyr?
Jeg er generelt veldig glad i dyr, men det er klart at hunder har blitt favoritten ettersom det er det jeg selv er vant med hjemmefra. Og Perle og Lexie deler denne førsteplassen!

…dag?
Lørdag! Det er en dag hvor jeg forhåpentligvis kan ta fri fra jobb, sove lenge, gå en lang tur eller ta en litt lengre treningsøkt, kjenne at kroppen bare får hentet seg inn igjen etter en arbeidsuke, nyte god mat, være sosial og jeg trenger ikke å stresse med å legge meg så altfor tidlig fordi jeg kan sove lenge dagen etter.

…årstid?
Sommer. Jeg kommer garantert til å bli en av de Spania-pensjonistene når jeg blir eldre. Jeg elsker sol, varme og lange, lyse kvelder og får så mye mer energi av sommermånedene! Samtidig er det så mye mer praktisk å slippe å måtte kle på seg halve garderoben fordi man skal ut en tur. Så slipper jeg å skrape bilen, fryse, irritere meg over at jeg blir blaut på beina, måke snø og så videre.

…TV-serie?
Tja, dette også varierer i løpet av året, men hvis du leser gårsdagens blogginnlegg så er det mye godt og variert som jeg kan la meg underholde av!

10 kjappe favoritter der altså 🙂

Ha en strålende tirsdag!

– Silje Bjørnstad –

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg