hits

Kickstart mandagen med denne økta

Mandag symboliserer ny uke og også en ny start for mange - så la oss bare sette standarden for fysisk aktivitet denne uken med en skikkelig kick-start-økt som kombinerer styrke og kondisjon.

Økten krever ikke noe utstyr, her er det trening med egen kroppsvekt som gjelder.

Slik gjør du: 

Du skal trene fire ulike øvelser etter hverandre med 10 repetisjoner på hver øvelse. Når du har gjennomført 10 repetisjoner på en øvelse går du rett på neste. Fortsett til du har gjennomført alle de fire ulike øvelsene. 

Dette er én runde og deretter tar du en pause på 12 minutter. Gjenta til du har gjennomført 3-5 runder totalt.

Øvelser:
1) Knebøy
Tyngre variant: knebøy med hopp
2) Knestående planke med skulderklapp (10 klapp på hver skulder)
Tyngre variant: stå på tærne
3) Seteløft liggende på gulv
Tyngre variant: ligg med overkroppen på en forhøyning.
4) Pushups på knær
Tyngre variant: Pushups på tærne

Se video av øvelene i denne artikkelen.


- Silje Bjørnstad -

 

Én kommentar

Skriv en ny kommentar

Matbloggtoppen Matprat