Derfor er jeg sånn som jeg er.

Etter intiativ fra læreren ble det en litt alternativ form for undervisning og læring i går kveld: Pub-quiz! 😀

Og det var veldig gøy og sosialt, samtidig som man hadde muligheten til å finne ut hva man bør lese mer om og hva av pensum som sitter sånn noenlunde.

Uansett, det ble mye deling av informasjon denne kvelden. Informasjon som både var personlig og muligens kanskje litt for detaljert for noen. Skal ikke komme noe nærmere innpå eksakt hva som ble sagt, men det var særlig en ting som gjorde inntrykk på meg i går. For min del tror jeg hverken på Gud, Allah, spøkelser, engler eller noe i den duren, for meg er det evolusjonen som høres logisk ut, men dette er jo en helt annen diskusjon. Det viktigste er å få frem at jeg respekterer alle for det man tror på. Det som jeg synes er interessant er fiffige forklaringer på hvordan noen er som man er. Dette er jo også et meget komplisert tema som omhandler mange faktorer som for eks erfaringer, stimulering, oppvekst, miljøet man lever i osv osv osv. Tilbake til utgangspunktet, i går var det ei som traff det berømte spikerhodet når det gjelder hvordan jeg selv er i forhold til hvilket stjernetegn jeg er født i – nemlig skorpion. Dette var det hun sa:

– Skorpioner liker å tjene penger, og de klarer det. Null problem.
– Skorpioner liker å gjøre folk fornøyde, men kan ofte gi et litt feil inntrykk i starten, mange har en tendens til å synes du er litt “bitch” før de blir nærmere kjent med deg. Dette er fordi skorpioner er ærlige, de er direkte og de sier alltid hva de mener.

– Skorpioner går rundt og er overkåte som f….
– Skorpioner taper aldri. De kjemper og er fast bestemt på å lykkes.
– Skorpioner er nysgjerrige, og de spør om det er noe de lurer på.

 

I tillegg fant jeg denne informasjonen på nettet:

 

Skopionens småsnadder:

  • Kroppsdel/organ: underliv/ blære/kjønnsorganer
  • Ukedag: tirsdag og lørdag
  • Farge: blå-grønn og rød
  • Sten: blodsten og malakitt
  • Metall: jern, stål og plutonium
    Stikkord: Transformasjon, seksualitet, intensitet
    + Lojalitet, selvrensende, søker union
    – Hevn, hedonistisk, aggressiv

Vet du, jeg bare satt og måpte desto mer hun dama fortalte. Hvert eneste punkt var bare en beskrivelse av meg selv som var helt skremmende. Så er det jo opp til hver enkelt hva de måtte tro og mene, men jeg har i hvertfall funnet min grunn for hvorfor jeg går rundt som en hormonsprengt brunstig hingst med dollartegn i øynene som ønsker at alle rundt seg skal ha det bra samtidig som jeg vil stå på en talerstol og fortelle alle mine meninger og det som JEG mener helt klart er sannheten:

 

JEG ER FØDT I SKORPIONENS TEGN!

Ta det med en klype salt for hvor mye jeg setter min lit til astrologien på grunn av dette her altså, men det var allikevel et artig sammentreff.

– Silje Bjørnstad –

4 kommentarer
    1. “hormonsprengt brunstig hingst”= silje bjørnstad, jeg kunne ikke vært mer enig i det her.. haha
      håper ikke pappa kent setter kaffen i halsen eller lignende da han leser dette.. 😛

    2. Hehe, da man i tillegg har vokst opp med en pappa og en fadder i den koffert-skalaen som jeg har gjort, så blir man jo miljøskadd av det også. Og pappaen din er ikke helt ukjent med dette stoffet han heller? Ell?! Hahaha! 😀

    3. Pappa Kent har sluttet å la seg sjokkere….. vel nesten i hvert fall. Men akkurat nå trenger jeg gode råd mot HELT tett nese, trykk ved neserota og hodespreng! PS Jeg er i Riga og har selvsagt prøvd 50 g Riga balsam blandet med kokende solbærsaft mot begynnende flu…..ble ikke noe bedre gitt!

    4. Er du i Riga? Mamma sa du var i Tallinn? Jaja.
      Hmmm, drikk ihvertfall MYE vann og gjerne nypressa juice (for eks appelsinjuice) for å rense opp innenfra, hold deg unna alkohol og koffein og kullsyre. Te og toddy er veldig bra. Ingefær, hvitløk, antioksidanter kan være med på å gjøre det bedre. Hold deg unna TV/PC, legg mobilen i et annet rom når du skal sove. Legg deg i mørkt rom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg