Trening med vannete, men energifull kropp

God fredag!

For meg venter en jobbehelg på Side2.no, men jeg skal heie fra kontoret på kjentsfolk som konkurrerer i Kaliber Open i Trondheim på lørdag. Der arrangeres det nemlig fitness-stevne med blant annet konkurranse i athletic fitness og flere medlemmer fra klubben jeg er med i skal delta. Det er selvfølgelig litt surt å ikke konkurrere selv når jeg først er inne i konkurranseformen, men det er min tur igjen neste helg i Oslo Grand Prix. I dag testet jeg forresten athletic fitness-runda igjen, det blir den siste gangen før Oslo Grand Prix og det er bare så deilig å kjenne at jeg ikke lenger tviler på om “jeg skal” eller “ikke”. For de første testrundene for 3-4 måneder siden var seige og den største mentale sperren ever! He he, men som man ofte hører så er det de første gangene som er verst, og det er jo ikke tvil om at det også er deilig å kjenne at man stadig blir bedre i denne styrkerunda som man skal konkurrere i. Etter Sandefjord Open har jeg testet styrkerunden 2 ganger (altså først maks pullups på 1,5 minutt, så ro så langt du kan i 1,5 minutt, 30 sekunders pause og maks dips – prøv det selv for å kjenne hvordan det er ;p), og med bedre resultat enn i Sandefjord begge gangene, så det motiverer! 

Haha, Silje etter intervaller og Silje etter athletic-fitness-runde-test:

Nå sitter jeg og planlegger hvordan jeg skal legge opp neste uke med diett og trening i forhold til konkurransedagen lørdag. Jeg kommer ikke til å kjøre like strengt som forrige “peak week” der jeg var helt tom for energi og motivasjon enkelte ganger i løpet av de siste dagene før konkurransen, men det blir fortsatt et mer moderat inntak av karbohydrater, søtningsstoff og salter før det blir oppkarbing igjen. Bevisst væskekutt dropper jeg også. For meg er det viktigste å ha energi og trøkk på scena og i styrkerunden, og da nytter det ikke for min kropp å være slapp og sulten for å si det sånn.  Og så gjelder det jo å finne den berømte balansen mellom inntak av karbohydrater, væske og salter for å skape den beste illusjonen av fysikk og form på scena, noe det ikke finnes et fasitsvar på hvordan man skal gjøre. Det varierer jo fra person til person. Jeg for min del forsøker å følge nøye med på hvordan kroppen responderer på ulike matvarer og væske, men det er søren ikke lett. He he. I dag var jeg for eksempel mer vannete og “pløsete” i kroppen enn dagen før der igjen, uten å helt skjønne hvorfor. Kroppsvekta er den samme og jeg har spist veldig likt. Så da er man like langt da ;p Noe jeg også synes er viktig å få frem i denne “fitnessbobla”: for nei, man våkner ikke nødvendigvis med rippa mage og synlige blodårer på magen (selv om mange kanskje kan fremstå sånn i sosiale medier?) bare fordi man er i slutten av konkurranseoppkjøringen og klar for scena. Som jeg har nevnt maaaaange ganger før, det handler om å skape en illusjon hvor timing av blant annet mat, væske og kroppstemperatur er påvirkende faktorer sammen med lyssetting og selvfølgelig brunkrem. 

Uansett så hadde jeg masse energi på trening i mitt nye treningstøy fra Puma, jeg gjennomførte athletic fitness-runda med et godt resultat, og jeg gikk fra trening i endorfinrus-himmelen, og det er det viktigste for meg ;D

Ha en fin fredagskveld og god helg 🙂

– Silje Bjørnstad – 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg