10 tips til treningslåter

Hei!

Innimellom deler jeg mi “topp 10 treningslåter” her og nå, og dette er status for januar måned:
1) Llama in my living room – AronChua, Little Sis Nora
2) All Falls Down – Alan Walker
3) Chorus in Church – Shoxe
4) Blah Blah Blah – Armin van Buuren
5) Strangers – Sigrid
6) Bombdadilla – The Main Level
7) Bella ciao – Hugel Remix
8) Operation Blade – Public Domain
9) Make It Bounce – Martin Vide
10) Ecuador – Extended Mix – Sash! Olly James

Nye treningslåter gir meg virkelig et kick på trening og ikke minst motivasjonsboost når kroppen kjennes litt seig og tung ut – så test ut noen nye sanger på spillelista hvis du trenger å kvikne til litt i januarmørket og trening står på timeplanen 😉

Ha en herlig og sporty uke!

– Silje Bjørnstad –

5 kommentarer
    1. Hei,

      jeg ser du er fan av få repetisjoner hva angår knebøy – jeg er helt enig! Jeg lurte på om du kunne fortelle hva du gjør før du tar 3×3 med den tyngste vekten? Hvor mye varmer du opp med på stangen, og repetisjoner av dette?

      På forhånd takk for svar.

      -Inspirerende innlegg du har:)

      1. Hei og tusen takk for hyggelig kommentar! Jeg er faktisk egentlig veldig dårlig på oppvarming før trening generelt, hehe, men jeg gjør alltid flere sett med lettere belastning for å kjenne på dagsformen før jeg bestemmer hvilke arbeidsvekter som passer kroppen min bra den og den dagen.
        Hvis jeg for eksempel kjører 3×3 med en 85 kg så starter jeg med 6-10 repetisjoner med kun stangen (dette gjør jeg alltid uansett), og deretter opp til 40-50 kg og utfører 4-5 repetisjoner, før jeg går innom 60 kg på 2-3 repetisjoner, 1-2 reps på 70 kg og 1 på 80 kg. Det finnes jo ikke noe fasitsvar på hvordan man gjør dette, men jeg for min del vil liksom innom noen bestemte vekter uansett hva slags arbeidsvekt jeg skal jobbe på, og jo nærmere arbeidsvekt jeg kommer, jo færre reps tar jeg for å “ikke bruke for mye krefter på oppvarmingssett”.

        Ga dette noen mening i det hele tatt? Hehe

        1. Hei,

          takk for godt svar – synes dette ga veldig mye mening, og jeg kan relatere til det du skriver. Jeg har inn i mellom “tatt med bryet” med å ta det gradvis oppover, og da føles faktisk de tyngre vektene lettere:) Jeg skal følge din fremgangsmåte til punkt og prikke i dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg