Rihannakonsert i Oslo Spektrum

Jeg og ei venninne og 8000 andre shaka sammen med Rihanna i et fullsatt Oslo Spektrum i går kveld – den dama er bare rå og leverte et helt vilt bra show!!! 

Vi satt et stykke fra scena, men var allikevel fornøyd med plasseringen. “Her har vi jo full oversikt” som venninna mi sa. 🙂

Har et par videoklipp også – men usikker på hvordan (eller om) jeg får lastet dem opp på bloggen?

Fant uansett et klipp fra åpningen på Youtube: 

Anyway, jeg har ingen problemer med å si at jeg er fan av Rihanna, og jeg er ikke mindre begeistrert fra dama som faktisk er året yngre enn meg selv etter gårsdagens herlige konsertopplevelse. 🙂

– Silje Bjørnstad – 

Yngvar Nummes look-alike

Jeg har jo laget et lignende innlegg før – da om landslagstrener for kvinnelandslaget i håndball, Thorir Hergeirsson. Jeg synes nemlig han ligner noe helt sykt på makker`n til Rudolf Blodstrupmoen fra filmen Flåklypa Grand Prix. Sjekk her.

 

Nå har jeg derimot funnet ut hvem/hva Yngvar Numme ligner på. Du vet, han derre barnehageonkelen som leker programleder på “Skal Vi Danse”.  Hadde han vært en hund hadde det ikke vært i tvil hvilken hunderase det hadde blitt: MOPS.


Eller hva??

Hehe. I kveld er det RIHANNAKONSERT!!! Jeg gleder meg så sinnsykt!! 

Ha en nydelig søndag 🙂

– Silje Bjørnstad – 

Fredagskos som hundepasser

I går var jeg og Sandra på Slottsparken Hotel her i Oslo for å passe de to søteste og herligste (og mest bortskjemte) hundene i hele verden. Mamma og pappa var nemlig i hovestaden for å spise middag og å se showet til Hege Schøyen på Chat Noir, og da måtte jo noen passe på “barna” mens de var ute.

Og da inviterte jeg med meg Sandra til fredagsdate, og gjett om vi koste oss. Vi studerer jo begge ernæringsfysiologi, men i går skeia vi ut og tok det letteste valget når det gjaldt mat og drikke. LES: Peppes Pizza Take Away Hotel Deal.

Så da kom det pizza, drikke og oreokake levert på hotellrommet mens vi koste oss med Idol på TVen. Mysigt!

Tror hundene koste seg også etter bildene å bedømme…

“En stk vrengt kosesyk oppned hund”:

Selvfølgelig må de få ligge i hver sin seng…..

Det trofaste blikket som sier “se hvor søøøøøt jeg er da, kos med meg!”

 

Og her er herligheten selv:

I dag blir jeg kvalm bare av å se Peppes Pizza logoen. Jeg og Sandra ble så mette i går at vi omtrent trilla ut igjen da vi skulle hjemover.

Uansett, takk for en nydelig fredag Sandra – det er lenge siden jeg har ledd så mye når jeg har gått tur med “crazy fuglehund 1” og “crazy fuglehund 2” i byen som elsker alle duene.

😀

Nå skal jeg straks på jobb  – god lørdag!

– Silje Bjørnstad – 

Jeg har fått dilla på…

…nøtteposer!

Disse er perfekt størrelse om du føler deg litt slapp, småsulten, trenger raskt noe energi og/eller det er fortsatt lenge til middag.

Min favoritt er er denne grønne og hvite posen fra “Den lille nøttefabrikken”. Den inneholder pistasjnøtter, tørket papaya, cashewnøtter, valnøtter og tørket tranebær. (Nøttene er usaltede, det er det jeg liker best. Eller så smaker det jo bare salt….) 

I dag får man jo tak i mange ulike varianter av disse nøtteposene. Du har for eksempel “Småsulten”, “Trigger”, eller du kan jo fylle litt nøtter selv i en liten kopp å ha med deg når du er ute på farten. 

I de nye kostrådene som ble publisert i begynnelsen av 2011 anbefales en neve usaltede nøtter som en viktig del av det daglige kostholdet, dette utgjør ca 40-50 gram. (Nøtter inneholder mye kalorier så det er lurt å ikke gå bananas om du tenker på vekta, men hold deg til cirka 50 gram om dagen – rundt 250 kalorier)

Nøtter inneholder mange av de sunne og viktige næringsstoffene. Dette er blant annet vitaminer som for eksempel vitamin E, magnesium og det sunne umettede fettet.  Dette er det perfekte snacksvalget som samtidig holder deg god og mett lenge – med god samvittighet! 🙂

 

– Silje Bjørnstad – 

 

Snart helg, og den kommer til å bli knall! (og travel)

God kveeeeeld!

I dag har vi hatt blodsukkerforsøk på skolen, det var faktisk veldig gøy og interessant. Vi ble delt opp i fire ulike grupper som skulle innta fire forskjellige måltider:  Snickers & Coca Cola, yoghurt, to hveteboller + vann/te eller 2 brødskiver med smør og agurk samt vann/te.

Jeg havnet på gruppen som skulle spise brødskiver, og takk for det. (Jeg liker ikke yoghurt, og jeg hadde ikke blitt en hyggelig person å være sammen med om jeg skulle startet dagen med boller eller brus og sjokolade…)

Deretter skulle vi måle blodsukkeret vårt hvert 20.minutt i totalt 120 minutter uten å innta noe annen mat eller drikke. (heller ikke vann). Så totalt ble det syv stikk i finger`n, litt nummen etterpå ja…(målte en gang før vi spiste, deretter hvert 20., 40., 60., 80., 100. og 120. minutt).

Det er jo mye morsommere (og også lærerikt) å gjøre ting i praksis – så dagen og forsøket var helt klart vellykket fra min side! 🙂

Men nå, til helga!

Fredag: Mamma og pappa kommer inn til Oslo sammen med vovsene og i morgen kveld skal jeg og ei venninne være hundepassere på Slottsparken Hotell! Gjett om vi skal kose oss a 🙂 🙂 🙂

Lørdag: Jobbe på dagen, reunion og kino med gamle klassekamerater fra Høgskolen i Oslo på kvelden.

Søndag: Jobbe på dagen, og ikke minst RIHANNAKONSERT i Oslo Spektrum på kvelden. 

Det blir så bra!!!!! 😀 😀 😀

Nå er det derimot torsdagsstemning med TV-kveld som innebærer “Dag” og “Torsdag kveld fra Nydalen”.

Kos dere 🙂

– Silje Bjørnstad –

 

Siste nytt:

Måtte visst en tur til legen med knærne mine (igjen) samt få antibiotika mot no annet drit som kom akutt og uventet. Så her er dagens fangst og grunnen til at jeg har følt meg noe redusert og slapp i dag. 

“Sove meeeer!!” 🙂

Det er fortsatt usikkert om hva som egentlig feiler knærne mine annet enn at de mest sannsynlig har fått en betennelsestilstand. Smerten kommer som regel når jeg har satt meg ned en kort eller lang periode (alt fra fem min til en halvtime), og da jeg da begynner å gå igjen så gjør det helt sinnsykt vondt å gå, av og til må jeg bare stoppe for å ta pause liksom.  Så nå har jeg fått no som skal være litt sterkere betennelsesdempende og håper alt bare forsvinner innen en uke. Fortsatt forbud mot å løpe/jogge, og det er forståelig nok og helt greit siden det bare svir i beina for tiden uansett, MEN jeg har også forbud mot gruppetimer med stepkasse!!! Det som jeg synes er en av de morsomste og beste timene på Elixia… Jaja, får vel bare smøre seg med tålmodighet. 🙂

Skolen er hvertfall meget interessant og mye morsommere enn på lenge for tiden! 😀 Er jo GØY å lese pensum, så det er jo et godt tegn på at man har valgt riktig. På torsdag skal vi ha blodsukkerforsøk – mer om det senere i uka 😉

God tirsdag!!

– Silje Bjørnstad – 

Hjemmelaget blomkålsuppe med inspirasjon fra Hellstrøm

Hvorfor bruke posesuppe når man kan lage sin egen suppe som smaker som er sunnere, metter bedre og ikke minst som smaker mye bedre?

Dagens middag ble hjemmelaget improvisert blomkålsuppe med en av Eyvind Hellstrøms blomkålsuppeoppskrifter som basis.

Ofte er det de rettene man lager uten å følge en oppskrift helt nøyaktisk som blir best. 

Så, min blomkålsuppe bestod da av følgende:

1 blomkålhode
1-2 stk sjalottløk (Neste gang skal jeg prøve 1-2 hvitløksfedd eller rødløk – tror det blir enda litt bedre, litt “søtere” smak)
3-4 dl kraft/vann (Jeg lagde kraft av grønnsaksbuljong)
2 dl melk (Bruk lett- eller ekstra lettmelk) 
Gressløk
Pepper
Muskatnøtt


Hakk løken i biter og surr dette i en kjele sammen med 1 spiseskje olje eller smør. Skjær opp blomkålen i små buketter og ha oppi i den samme kjelen. Tilsett kraft+vann og la alt småkoke til blomkålen er mør. Deretter tar du en stavmikser eller ha suppen i en blender og kjør mikseren/blenderen til suppen er glatt. 

Krydre av eget ønske, men jeg kan absolutt anbefale gressløk (gjerne fersk) og muskatnøtt, og litt pepper. Jeg lover dere: NAM!!!! Denne får posesuppene fra Toro til å skamme seg. Seriøst, jeg klarte ikke å stoppe å spise denne suppa, halvparten er allerede borte. Hehe.

Tips: Bytt ut noe av kraften/melken med matfløte for “å heve smaken enda litt ekstra”. 😉

Denne suppen kan fint varmes opp dagen etter også.

Enjoy!

– Silje Bjørnstad –