Om meg

Jeg er ei 28 år gammel journalist og ernæringsfaglig rådgiver som har hatt denne bloggen siden 2007. Fra 2010-2016 arbeider jeg som journalist i redaksjonen Side2 – Mediehuset Nettavisen. I tillegg har jeg et enkeltpersonsforetak (som ble opprettet i 2013) hvor jeg tar på med ulike arbeidsoppgaver innen foredrag, skriving av freelance-artikler og andre relevante oppdrag innen informasjons- og kommunikasjonsarbeid. Jeg tilbyr også kostveiledning og ernæringsråd til privatpersoner/bedrifter.  For tiden jobber jeg 100 prosent som selvstendig næringsdrivende som frilansjournalist, ernæringsrådgiver og foredragsholder. Fra januar 2016 skal jeg ta utdannelse som Personlig Trener. 
 
 
KONTAKT: 
 
 
Min blogg gir et innblikk av meg både privat og i jobbsammenheng. Jeg er lidenskapelig opptatt av kosthold, trening og å fremme sunn, god helse, og med denne bloggen ønsker jeg å inspirere til mat- og treningsglede, samt dele mine erfaringer og tips innen kosthold, fysisk aktivitet, helsejournalistikk og sosiale medier.
 
 
– Silje Bjørnstad –
 
 

UTDANNING:

Atlantis Medisinske Høgskole: Bachelor i Ernæring Oslo/Spania 2010 – 2013:

Fordypning i emner: blant annet ernæring til ulike grupper, helsekommunikasjon, sosial markedsføring.
Medisin grunnfag årsstudium. Atlantis Medisinske Høgskole, Spania Høst 2010/vår 2011.
Bacheloroppgave 2013: Vitamin D og revmatoid artritt.

Høgskolen i Oslo: Bachelor i Medier og kommunikasjon 2007 – 2010:

Fordypning i emner: blant annet informasjons- og kommunikasjonsfag, vevpubliserings- og informasjonsarkitektur, journalistiske metoder. Bacheloroppgave 2010: Voe – Norges mest leste blogger

Sentrum Videregående Skole, Kongsvinger

Studieretning: Medier og kommunikasjon
Programfag: Mediekommunikasjon, mediedesign og medieuttrykk, medieproduksjon. 

Noe av det som jeg har gjort i media:
Uttalelser om “sunne og usunne kjekstyper”
Uttalelser om “slik blir du kvitt kvalme” – klikk.no/kvinngeuiden
Treningsforum.no: Tre proteinrike godbiter du bør prøve
Treningsforum.no: Slik lager du sunn fast food
Intervju med studenttorget: “Trening og kosthold for studenter”
Test av yoghurt på Side2.no: Styr unna disse sukkerbombene
Test av steviaprodukter på Side2.no: Dette er ikke nødvendigvis sunt
Test av søtpålegg på Side2.no: Én av disse inneholder 150 sukkerbiter

Artikkel i DetNye Shapeup: Naturlig supermat

Artikkel i DetNye: Maten og treningen som gir deg energikick

 
Et utvalg av andre jobboppdrag:

Prosjektleder: kantineveileder for videregående skoler, Møre og Romsdal fylkeskommune (2014-2015). Bok: Kantinehåndboka 2015.
Foredragsholder ved Høgskolen i Oslo og Akerhus, Politihøgskolen. 
Foredragsholder: ?Ernæring i media?, høstseminaret for Norsk forening for ernæringsfysiologer (2014)
Skribent: Akademiet for Personlig Trening (2015 ?    )
Skribent og ernæringsrådgiver: Shape Up (2013 ?    )
Skribent: Treningsforum.no (2013 ? 2015)
Skribent: KamillePuls, Kamille, DetNye

7 kommentarer
    1. Silje! Du er vel 23 år? Jeg går til stadighet innom “om meg”, i håp om at du har endret dette! Filleting som irriterer meg 😀

    2. Hei Silje Bjørnstad! Jeg ser du er journalist og ernæringsfysiolog. Ser du driver og skriver mye artikler om kosthold. Hvorfor lager du ikke en ordentlig nettside hvor du kan skrive som andre store aviser. Trenger du hjelp bare spør jeg kan godt hjelpe deg med å bygge et nettsted via WordPress. Hvor du kan publiserer flere hundre tusen artikler.
      Gjerne kontakt meg om det er noe du lurer på. Mvh Noorullah Rasooli

    3. Hei 🙂 det står at folk kan sende deg mail, men det finnes ingen mailadresse på denne siden?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg