Crazy man living in my building..

Fredag forrige uke mottok vi et brev ifra naboene i 5.etasje. Brevet var preget av mindre hyggelig innhold. Naboene skriver om at de har mistanke om en lyshåret pappeskesamlende mann, antakeligvis en kjenning fra politiet, som har tatt seg friheten til å flytte inn i en av kjellerbodene i vår blokk. Videre skriver de at grunnen til denne mistanken er at de ved flere anledninger når de har kommet ned i kjelleren så har lyset stått på, de har hørt lyder, og jo da, de har faktisk sett èn mannen sitte inne i boden flere ganger også! Boden er fylt opp av søppel og pappesker, og den siste tiden har det oppstått en kvalmende, ekkel lukt i kjelleren. De beskriver mannen som en nervøs og avvisende type med lyst hår og lyst skjegg. De forteller også om en episode ikke lenge siden der de hadde kommet hjem fra byen klokka 04.00 om natta, og da hadde de sett denne mannen komme opp fra kjelleren med en DVD-spiller under armen. Deretter hadde han spurtet opp trappa og inn i en leilighet i 4.etasje. Hmm, altså tyder det på flere samarbeidende jævler her i blokka som driver med ett eller annet besynderlig. Noen må jo ha nøkler til dørene her.

Dette er alt rapportert til borettslaget skriver de videre, så forhåpentligvis vil det skje en heftig kjellerbod-aksjon snarest.

Hvis du tilfeldigvis skulle lese dette du din bare-tar-seg-til-rette-freak, så forstår du sikkert at jeg og de andre beboerne hadde jeg satt stor pris på om du og dine "kollegaer" kunne ha funnet et annet tilholdssted og betalt for diverse ønskelige saker sånn som vi normale samfunnsborgere gjør. Vi hadde også satt pris på gratis bosted og gratis DVD-spillere, men dessverre er det ikke slik ting fungerer i den realistiske verden.

Hver gang jeg nå skal gå ned med søpla, hente noe i boden vår eller for den saks skyld sette noe ned i boden vår, så holder hjertet mitt på å stoppe i det øyeblikket jeg tar i kjellerdørhåndtaket. Følelsen av å lure på hva i helvette som kan skjule seg bak den tidligere ufarlige døra har tatt overhånd.
Men ikke faen om denne mannen skal vinne over min"?Å-gå-ned-i-kjelleren-frykt" som nå har oppstått.
Jeg må velge:
Skal søpla få stå noen dager og godgjøre seg litt, eller skal jeg ta sjanse på muligheten til på å treffe på en tilsynelatende halvgal fremmed mann i kjellerrommet? Jeg har bestemt meg. Jeg må gå for det siste. Jeg nekter å la søppelposene stå inne i leiligheten slik at de kan få formere seg til et helt søppelberg med bananfluer og maur som glade innbyggere. Konklusjonen må bli at søpla må ut, inkludert deg selv din kjellerbod-boende-jævel.

-Silje-

4 kommentarer
    1. Det er det jeg sier jeg; Oslo er skummelt! Vi har vaffal ingen skumle gubber i kjelleren..for vi har ingen kjeller.. Så Gjøvik er bedre sånn sett 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg