Snart

Det nærmer seg dagen der det for min del er godkjent å drikke julebrus, spise pepperkaker, henge opp guilandere med multifargede lyspærer og begynne med julegaveshopping. (Ja, det er en prinsippsak)

Snart er det 1.desember. Endelig kan jeg åpne den første pakka fra mammas hjemmelagde advendtspakkekalender!

 

Men er ikke bare juleforeberedelser og åpning av advendtsluker som gjelder. Dagen for julebord med jobben nærmer seg, og det kan jo bli en interessant affære.  Om det innebærer om det blir meg eller noen andre som får æren til å drite seg ut får tiden vise. Jeg har et enkelt mål for den kvelden: Ha det moro.

Også er det eksamenshelvette da. Oppgavene der man skal vise at man har fulgt med på forelesninger og klart ansvaret for sin egen læring. One down, two more to go… Har noen tips til motivasjon angående lesing så BRING IT! I need them..

Men det er etter den 14.desember moroa virkelig kan starte. Da er jeg klar for Købentur med danskebåt og hotell med 3 venner!  Det er bare dømt til å bli en tur med shopping og alkohol uten like. Hah, can`t wait! Satser på et hav med stabile bølger de nettene ja…

 

Den 19.desember får jeg "backbaker-buddy-besøk" fra England og i den forbindelse  har jeg lovt å vise frem både farlige isbjørner, spektakulære fjorder og nordlys. MIN ambisjonen er i hvertfall å komme oss til Trysil å lære bort mine snowboardkunnskaper til èn som aldri har stått på verken brett eller ski!! Wannabe-touristguide får jeg leke i hele tre dager før jeg selv drar hjem til ferdiglagde middager, oppvaskmaskin og familie.

 

Og dermed er det allerede lille juleaften! Dagen der et grantre plutselig skal få hedersplassen i stua. Treet skal dekoreres med tvilsomt juleornament laget på barneskolenivå av meg og min bror. Om treet blir så innmari vakkert er en annen sak, men originalt er et adjektiv treet iallefall fortjener. Så skal vi fores med juleskinke og sennep tullet inn i lefseruller. Det er nam det! Takk til bestemor som har innført den herlige julemattradisjonen!! 🙂

Og så er det juleaften. En dag som består av å vandre rundt i pysj med twistsjokolader og marsipangriser til frokost, disneytegnefilmer på både svensk og norsk TV, og litt uskyldig småtafsing på pakkene som ligger og venter under treet. På kvelden er det selvfølgelig tradisjonell julemiddag og åpning av pakker som er høydepunktene.

 

Men før den dagen skal jeg overleve et julebord og èn Danmarks-tur,  tilfredstille forskjellige julegaveønskelister, leke byggmester i pepperkakehusland, og ikke minst så skal Høgskolen i Oslo skal få sine eksamensbesvarelser med min signatur.

 

Uansett, god jul a folkens!

 

-Silje-

4 kommentarer
    1. Åh, så koselig blogg på en måte 🙂
      Håper vi treffes på en fest i jula a B, selv om den aldri så tradisjonelle 2.dags hotell festen er ødlagt av Kapahl, så er det vel alltids andre festligheter i løpet av høytiden! Lykke til med eksamner!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg