Ferie? Ja takk.

 Fri. Ferie. Fabelaktig. Fantastisk. Finally.

Der ja. Nå. Nå. (Selv om dette sikkert oppfattes som kjente fraser av noen av dere og muligens kan få herlige assosiasjoner til disse små-ordene, er det dessverre ikke sex jeg skal skrive om denne gangen. Det får bli neste gang.)

Men NÅ er det juleferie-begeistring og rusk-rask-prat som gjelder.

 

De siste ukene har bestått av eksamener, stress og annen skolebasert-faenskap. Men i denne perioden har jeg blitt bevisst på en morsom sak. Jeg har nemlig oppdaget at rundt 00.30 er det punktet på døgnet jeg har mest energi. Dette kan jo i noen tilfeller tolkes som vel og bra…. Men de siste dagene har jeg bare vært irritert over å ikke klare å sove når jeg hadde planlagt. "Jeg vil, jeg vil, men får det faen ikke til." (Sikkert også en kjent setning av noen av dere i diverse kontekster) Anyway, vi går videre. Så disse energitoppene mine har blitt brukt til eksamens-skriving, husvask, friendsepisode-titting og intern gammeldags humor mellom meg og Eli Mette.

Men nå, NÅ slipper jeg dårlig samvittighet for å ikke legge meg i noenlunde vettug tid, og jeg slipper å våkne av den irriterende digitale mobil-vekke-klokka.

Hermeneutikkforståelse, retorikk-kunst, diverse språk-aspekter og diskurs-analyser in my ass. Nå er det ferie. Fy faen så digg.

Og her sitter jeg igjen 00.30 uten angst for å måtte stå opp tidlig, uten angst for å måtte finne en konklusjon på en eller annen eksamens-besvarelse og uten angst for å rekke ditt og datt neste dag.

Den virkelige moroa starter lørdag kveld. NÅ blir det førjuls-festival som essensielt vil inkludere fyll fra førstkommende helg og utover.

Lørdag er det fest i fagerheimgata og ut på byen, søndag er det danskebåt med god fjortissfyll, mandag er det "gammeldansk" i Køben, tirsdag er det igjen fjortissfyll på danskebåt, onsdag er det ut på byen med engelsk-backpacker-friend, torsdag er det pause, og fredag er det Trysil-visitt med snowboarding og after-ski.

 

Hva mer er det å fortelle…

Uhm, jo, jeg har kjørt uten gyldig trafikk-kort i 2 uker og venter egentlig bare på å bli tatt, jeg mangler 2 julegaver, jeg skal lage kalkun-middag inkludert forrett og dessert på nyttårsaften, jeg fikk sjongleringsboller av Kjersti i posten(!) ,  og jeg overlevde julebord og utvekslet en interessant samtale med en tilsynelatende hyggelig nabo da jeg kom hjem på natta. Og apropos naboer: jeg så vår kjære kjellerbod-mann her en kveld. (noe jeg ikke satte så stor pris på, siden det da betyr at han fortsatt er velkommen her). Men ja, julebord. Det var moro! Jeg vet vi fikk drikke-bonger, jeg husker jeg satte stor pris på gløgg og øl, og jeg tror jeg klarte å IKKE drite meg ut. Med andre ord, det var en vellykket kveld.

 

Ellers så er det blitt utrivelig kaldt.  -6 gradejævler viste temperaturmåleren i dag tidlig.

Ah, en tørr, men genial vits i den forbindelse:

Den ene frysende pingvinen til den andre:

"Je-jeg ha-ha-hakker t-t-tenner" sa den ene.

Da svarte den andre: "Jeg hakke tenner jeg heller" .

 

Nå skal jeg gå å legge meg. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg selv vil. Ferie sa du? Værsågod Silje. Velfortjent.

 

 -Silje-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg