En fortsettelse av: “10 tips til deg som matvarekunde.”

Ja, som mange av dere vet er jobber jeg på rema1000 og der trives jeg fortsatt utrolig bra. I løpet av en arbeidsdag/kveld er det mange mennesker innom, noen mer interessante enn andre og omvendt.  Jeg har innsett at rema1000-butikken jeg arbeider på ikke bare er en alminnelig butikk der man går inn, handler sine dagligvarer og går rolig ut igjen. Uansett, jeg har begynt å legge merke til at det er atskillige ting som er felles for flere av kundene, noe som jeg gjerne vil dele med dere.  

Mange av kundene der jeg jobber er faste kunder, og det er flere av de som er innom som for eksempel kan begynne med å fortelle om dagen sin og lignende da de kommer innom en sen tirsdagskveld for å kjøpe litt aftens. Interessant nok som det av og til kan være, så vil jeg bare gjøre oppmerksom på at er det store muligheter for at det står flere i kø som ønsker raskest mulig å betale for varene sine og komme seg hjem.

 

1. Av og til kan det være at en vare er utsolgt, og det er ikke sånn at vi i butikken liker å gjemme varene inne på lageret slik at dere skal spørre 3 ganger bare for å forsikre dere at vi snakker sant. Tro meg, det er gjerne flere som sikkert har spurt om det samme slik at vi allerede faktisk har vært inne på lageret bare for å være HELT sikker. Det er liksom en artig filosofi vi i butikken arbeider etter; Har vi produktet så setter vi det i hylla slik at den skal være tilgjengelig for kunden, slik at butikken dermed tjener sine nødvendige kroner.

 

2. Jeg driter i  om du kjøper en sjokoladeplate eller smågodt selv om det er midt i uka. Jeg har ingenting med hva du/dere kjøper og trenger dermed heller ikke noen nærmere forklaring på hvorfor. Et klassisk eksempel er denne: "Jeg vet det er lenge til helg, men måtte bare ha litt snop i dag jeg." 

Well, guess what, du er ikke unormal selv om du spiser en sjokolade på en hverdag, og jeg bryr meg fint lite om du skulle kjøpe 5 potetchips-poser og en sixpack med Heinekken.

 

3. Du trenger heller ikke å unnskylde deg for å kjøpe frossenpizza selv om det er tirsdag. Jeg har ikke tall på hvor mange tirsdagskvelder jeg har sett litt halvflaue student-tasser og mannlige, middelaldrende taxisjåfører som kjøper en grandis og en halvliter cola mens de  vender blikket ned og sier: "Ja, ble sent i dag, så må bli pizza til middag i dag gitt."

 

4. Ikke er jeg utdannet frisør, og ikke har jeg prøvd alle shampoene og balsamene vi har i hylla, så om den shampoen du velger å kjøpe vil passe best for deg har jeg dessverre mindre peiling på. Vi har alle forskjellig hår som igjen har ulike behov.

 

5. Selv om jeg er jente så betyr det ikke at jeg vet hva slags menstruasjonsbeskyttelse som er best for deg og ditt behov. Det står forklaring på de ulike pakkene om størrelsen på tampongene og om bindet du vurderer å kjøpe er med eller uten vinger.

 

6. Dere trenger ikke å fortelle meg at prisene har gått opp siden januar måned, og dermed påpeke hvor irriterende dere synes dette er. Jeg er fullstendig klar over dette, men kjære dere, dette er ikke min avgjørelse. Markedet og prisene utvikles kontinuerlig, både internasjonalt og her hjemme.

 

7. Det er bare å spørre om å låne kulepenn, men er veldig kjekt om du gir den tilbake. Jeg er nemlig litt avhengig av den da jeg eller kundene skal signere på diverse kvitteringer eller lignende. Har du kleptomaniske tendenser så vær snill å ta med din egen.

 

 

Vel, det var det jeg hadde å rapportere med som rema1000-kassadama for denne gang.

Å, ja. Forresten: Ølsalget stenger fortsatt 20.00 på hverdager og 18.00 på lørdager…

 

-Silje- 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg