I WillyWonkaland med girlsa.

freialand
Homemade chocolate by Silje. 

I dag 09.30 var det klart for det etterlengtede besøket til sjokoladeland, dvs Freiafabrikken på Rodeløkka her i Oslo.

7 jenter var klare for Freia-historikk, hvite frakker, sjokoladestøping og ikke minst smaksprøver. Og det var skikkelig gøy! Innledning med kakaobønnens verden og start-replikken: "Nå skal vi på tur, så da trenger vi selvfølgelig Kvikk-Lunsj" ga et godt inntrykk om et vellykket besøk i Freia-fabrikken. Vi fikk se flere ulike filmer om Freia, reklamesnutter og ulike sjokoladetyper. Vi fikk være med inn i produksjonshallen der det bare var en himmelsk sjokoladeduft i hele lokalet. Vi fikk besøke Freias eget butikkutsalg med kjempebillig sjokolade, desserter osv. Vi fikk kvikklunsj, melkesjokolade, firkløver, twist, og ikke minst vår egenlagde freiamelkesjokolade, og guiden vår var kjempehyggelig og kjempeflink. Så et besøk til Freialand kan anbefales, samme faen om du er 5, 21 eller 40 år. Sånn som hun guiden vår fortalte så kommer alle slags mulige grupper for et besøk til Freia. Alt i fra dresskledde buisness-men fra Skattedirektoratet, til ungdomsskoleklasser med ujevne atferdsproblemer.
Freialand-besøket var en god start på uka hvertfall! Og slapp av, det er ingen ompa-lompalignende dverg-jævler hos Freia.
Og ellers har jeg jobba. Og skal jobbe enda mer senere i kveld. Gleder meg til pay-day jeg for å si det sånn.
Skrevet av en Silje som er høy på sukker og kakaobønnerfett.
bilde 21
Firkløver er egentlig sunt. Det inneholder jo nøtter og antioksidanter fra kakaobønnene..
bilde 22
3 kommentarer
    1. Oo, Freia!
      Jeg var der med 7. klassen fra Sinsen i vår 🙂 Fikk spise så mye sjokkolade vi ville – dumt jeg ikke er så sjokkolade fan i grunn 😛

    2. herreminhatt jeg er så kje for at jeg ikke fikk blitt med på denna herligheten her! men ettersom det var så bra, så satser jeg på at vi kan ta turen i en senere anledning også?? 😉
      dessuten.. du er uuuuber vakker!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg