Høst er ikke et must.

Jada jada, jeg vet det, jeg vet det. Fantastisk bra overskrift ikke sant. 

"Åh se på alle fargene på trærne! Åh, kjenn det deilige friske høstværet! Åh se på alle julemarsipangrisene som kommer i butikken fem måneder før jul"

Say whaaaaaat?!
Det her mener enkelte mennensker liksom er typiske gode høsttegn. Jeg fatter det ikke jeg.
Regn, sur vind, rødbrune og oransjegule blader som er fulle av dritt som treffer deg i trynet og Nidars julemarsipangriser på tilbud et halvt år før de burde. Jeg liker virkelig ikke høsten. Høsten for meg er et tegn på 7-8 kommende måneder med kulde, snøslaps, 4-5 bybusser som kjører forbi din holdeplass fordi de allerede er stappfulle, og en slapphet som bidrar til uønskede kakao-med-krem-og-sjokoladeboller-kilo på den kroppen man nettopp har slitt med siden nyttår for å gjøre klar til 2 ukers sommervær. HERLIG!
Nei, jeg snakker ikke om høstdepresjon, jeg snakker virkelighet. For det er mye mer fristende å sitte inne enn å gå ut og bli piska i trynet av de helvetes bjørke-tre-bladene, regndråpe-jævler, og vind som gjør at paraplyen din bare vrenger seg og gjør deg til underholdning for alle forbipasserende. 
Så dermed har jeg foreberedt meg for å ikke bli like påvirka av den jævla høsten som alltid kommer 1 måned for tidlig og varer 3 måneder for lenge:
Tips til aktiviteter til alle som lider av samme høst-hat som meg:
– Reis på ett kjøpesenter
– Bli kjent med byens trikke -eller tbane-linjer. Her snakker vi kombinasjon av sightseeing og underholdning ved å se på alle stakkarsene ute i høststormen!
– Lei en film eller kjøp en ny bok eller blad (mye bra og gratis å hente på Deichmanske)
– Begynn med julegave-shopping
– Ommøbler på rommet ditt, stua di eller bare hele leiligheten 
– Kjøp deg en avis og sett deg på en cafè og bare nyt synet av alle stressede buisnessmenn og klagende barnevognmafiaer.
– Reis til Freialand! (Anbefales virkelig, må forhåndsbestilles!)
– Ta deg god tid og lag en skikkelig god middag du har hatt lyst på lenge.
– Gå på kino
– Reis i svømmehallen
– Dra til Oslo Reptilpark
– Reis på bingo
– Løs pusslespill, kryssord eller sudoku.
– Reis til et museum
– Les pensum du har hatt dårlig samvittighet for å ikke ha gjort det siste halve året
– Organiser i papirer og kontorsaker
– Ta gratisbussen til IKEA og nyt alle stakkarsene som sitter i timesvis foran dataskjermene for å bygge seg kjøkken 
– Besøk en venn, eventuelt be venner til deg
– Reis på loppemarked, fotballkamp, hva det nå enn måtte være som ditt nærmiljø har å tilby
– Reis på spa
Flere forslag mottas med stor takk.
-Silje-
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg