Skomysteriet

shoesonwire
I Oslo er det stadig blitt ett vanligere syn å se sko som henger etter lissene i telefonledninger og lignende. Bare utenfor døra hos meg henger det faktisk to par på en og samme wire.
Og mellom meg og på vei til skolen passerer jeg flere sko-par som dingler der oppe i ledningene. Hvorfor?
I følge solguru: "Jeg har hørt at sko som henger etter lissene på en telefonledning, er et signal om at det fins dop å få kjøpt i området, om det stemmer, har jeg ikke fått bekreftet. Ellers havner vel sko på veiene som et resultat av fyll og fest, tenker jeg."
Ifølge rykksekkturisten.com står det blant annet følgende:
"Det er foreslått at sko er kastet opp over linjene av mennesker som vil markere noe, av mennesker som vil feire noe som f.eks. bryllup, universitetsgrad, avtjent militærtjeneste osv."
"Det er hentydet at sko over kabler også minnes drap i gjenger og gjort for å markere sitt område."
" I USA er det i noen områder forklart at mengde sko som henger over kablene kan henvise til hvor mange medlemmer i dette nabolaget som er i fengsel eller hvor mange typer stoff man kan kjøpe"
Har dere sko hengende utenfor døra deres? I så fall, hvor, og hva tror dere er grunnen til denne nye dekorasjonen?
Jeg vet ikke om det er fascinerende, stygt, dekorativt eller bare helt meningsløst. Men mest av alt lurer jeg på hvordan de har klart å fått de dit? Hvor mange forsøk har personen som står bak dette brukt på å kaste opp skoene i været før de faktisk snurra seg rundt og ble hengende?
shoesonwire1
Gi meg noen svar a.. Merker nattesøvnen begynner å minske pga disse jævla skoene som henger i lufta uten noen større, tydelig forklaring.
-Silje-
7 kommentarer
    1. Fenomenet eksisterer her i Fredrikstad også! Til og med i lille Råde henger det tre par sko over samme wire! Merkelige greier…

    2. En jeg jobba med på Blings bor i Thereses gate, rett ved der det henger et par sko. De var visst hans. Det var moro da jeg fant ut. Han bor liksom, rett ovenfor ledningene. De hadde bare gjort det for moro skyld. Han er forøvrig 28 og relativt oppegående. Så vet du det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg