DillDallTanker

Hey and ho, and lets go..

9 ukerspraksis til våren

bacheleoroppgave
semesteroppgave
yrke
lønn
FREMTIDEN – oh, the big word, the big question. Fuck it.
HJELP?!
Derfor har jeg i morgen avtalt "drøftingsveiledningsmøte" med en av mine forelesere der han ba meg om å tenke på "hva vil jeg?" "Hvor er du om noen år?" "Hvilken bransje liker du å jobbe i?" "Hva er du god til?"
Så "kort" oppsummert etter mye tenkning i helga har jeg kommet frem til:
Hva vil jeg bli?
Rik
Reisejournalist
Matskribent
Kommunikasjonsrådgiver
Freelancejournalist
Ernæringsfysiolog
Psykolog
Hva vil jeg gjøre til neste år?
Reise
Begynne på journalist-mastergrad
Begynne å jobbe på heltid enten som journalist eller i informasjonsbransjen
Begynne på bachelorgrad til å bli ernæringsfysiolog
Kjøpe egen leilighet
Kombinert jobb av personlig assistent og freelancejournalist
Hvor vil jeg ha praksis?
I et magasin (for eks. DetNye, Shape-Up eller lignende)
I et stort mediehus (for eks. NRK, TV2, TV3)
I informasjonsavdelingen hos en forening eller bedrift (Dyrebeskyttelsen, TV2, H&M eller lignende)
Hva er jeg god til?
Prate altfor mye om altfor mye uinteressant
Tenke koffert
Sove lenge
Tenke positivt
Bruke altfor mye penger på müslibrød med brunost fra Kaffebrenneriet
Starte diskusjoner og argumentere for min egen mening (selv om jeg vet om jeg tar feil i ytterst få situasjoner)
Hvor er jeg om noen år?
You tell me. 😉
Noe mer jeg burde ha klart for min stakkars "lærer" i morgen?
Dette ble da et trist innlegg? Haha, jeg er egentlig bare veldig veldig glad! Har bare så mye jeg har lyst til og så mye jeg vil!:D  Where to start lissom? :p
-Silje-
5 kommentarer
    1. jeg hadde lett gått for ernæringsfysiolog.. nesten så jeg vurderer det selv 😉 hehe
      men silje.. gjør det DU vil.. men ser jo at det kanskje kan bli litt problematisk ettersom du vil så mye..
      men prøv å sile ut det du ALLER helst vil og følg hjertet ditt <3
      lykkes gjør du uansett hva du gjør, det er det eneste jeg vet 🙂
      jeg er stolt av deg!

    2. Det var et dypt og klokt svar da Aaland. Hehe, “save me save me!”

      Men du vet, er du lykkelig, er jeg lykkelig. ;p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg