Allright`y, var på åpningsarrangementet for RødNeseDagen i formiddag, og det var jo greit nok.
Fikk selvfølgelig masse pressebilder og brosjyrer, og ikke minst en rød nese!
Silje aka Rudolf! 😀
Mulig de andre i kontor-lokalene her begynner å tvile på mine sosiale antenner da jeg sitter her og leker med photobooth og rød nese, men shitt au, its for the children!
RødNeseDagen er en annerledes innsamlingsaksjon som er inspirert av RedNoseDay fra Storbritannia der formålet er å gjøre morsomme og tullete ting for å samle penger. I hele november her i Norge oppfordrer RødNeseDagen til å gjøre merkelige, artige og overraskende påfunn for eks på jobb eller skole til inntekt for Redd Barna. 29.november vil det være et oppsummerende TV-Show på TV3 der man kan se og le av komikere og kjendiser som viser sine tips og idéer.
Som de sier i den engelske RedNoseDay-kampanjen: Be funny for money. Oversatt til den norske RødNeseDagen-kampanjen: Gjør noe som fenger, for penger!
Link til mer info:
http://www.reddbarna.no/default.asp?V_ITEM_ID=22386
Men tilbake til åpningsarrangementet:
Charterfeber-Svein, Triana, Pia Haraldsen, Petter Pilgaard og Kathrine Sørland var noen av TV3-kjendisene som ønsket å bidra til aksjonen gjennom morsomme påfunn. Christer Falck hadde dermed laget 4 hjemmelagde smoothies med ukjent innhold som hver og én skulle drikke opp for å samle inn penger. Den første smoothien var verdt 100 kr per pers, nr 2 var 300 kr per pers, nr 3 var 500 kr per pers, og den verste smoothien var verdt 1000 kr per pers og inneholdt makrell-i-tomat, peanøttsmør og vaniljesaus. Yummy!.. Øh..
Underholdende og morsomt var det i alle fall, og med litt hjelp av Charter-Svein gikk alle smoothiene ned og det ble en pen sum i regi av TV3 og TV3-kjendiser som startet innsamlingen.
a1-gutta var også tilstede! Men for meg virka det egentlig bare som de ønsket å promotere seg selv og at de skal ha julekonserter i Christiania Teater i desember måned. Uansett så hadde de da nå laget en sang og en heller dårlig lavbudsjett-musikkvideo i forbindelse med aksjonen som ble vist for publikum..
Det var egentlig veldig mye sånn kjendis-fokus i stedet for fokus på selve aksjonen, hvorfor ikke si litt mer om ulike tips for å faktisk skape engasjement og oppmerksomhet til kampanjen? ReddBarna er jo en seriøs og godt likt forening med viktige tiltak, så jeg kunne ønske de hadde gjort et eller annet som faktisk bare hadde kicka aksjonen ordentlig i gang. Men JEG oppfordrer hvertfall alle til å løpe rundt med røde neser og spre giverglede og morsomme påfunn der man ferdes. For eksempel så må man sette på seg rød nese hver gang man tar seg en kopp kaffe på jobb, og hvis man glemmer det "straffes" man med å gi 20 kr til RødNese-aksjonen.
Eller hver gang man går på do "betaler" man 5 kr i avgift for å faktisk ha den luksusen til å gå på et ordentlig toalett, bare tenk på alle de afrikanske barna som kun har et hull i bakken og harde, stikkende blader til å tørke seg med?
Ja, morsomme, men seriøse og fungerende tips til påfunn der altså! 😉
Men back to work! Nå må jeg gå igjennom presse-materialet for å se om noe kan brukes i en eller annen journalistisk sammenheng.. Se og hør kanskje…? For etter min første gjennomgåelse av disse tingene så er det jo egentlig bare haugevis med bilder av kjendiser iført røde klovneneser og morsomme grimaser..
Vel, jeg føler meg priviligert som nok en gang har fått tildelt en ny mandag og starten på en ny uke! 😉
-Silje-
0 kommentarer