Falafel-love

Har du smakt falafel noen gang? Det er jo bare kjempedigg.

Det er vegetarianske kikert-boller med masse deilig kryddersmak. Første gang jeg smakte det var faktisk på IKEA der de serverte en rett med falafel, grønnsakscouscous og tzatziki. NAM!
 
(Bildet er fra IKEAs hjemmesider)
Jeg har aldri laget falafel selv, men for ikke så lenge siden var jeg i Sverige, og der fant jeg disse:

Er bare å varme de opp i stekeovnen i ca 8-10 minutter, eller i stekepannen i 6-8 minutter,
Jeg tror det er noen butikker i Norge som har de også. Sikkert Meny, Ultra, Mega – de med litt større vareutvalg.
Uansett – de anbefales!
Jeg lagde meg falafel-tallerken med revet gulrot, eplebåter og paprikabiter. Perfekt som lunsj, mellommåltid eller bare litt "snacks." 🙂
TIPS: Bruk couscous eller ris, stekte grønnsaker og en type kald dressing (for eksempel tzatziki eller rømme) som tilbehør når du spiser falafel til middag. Falafel i pitabrød eller wrap smaker også kjempegodt! 
Enjoy!
– Silje Bjørnstad – 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg