Konfirmasjonsleir

Nei, det er ikke jeg som skal konfirmeres, jeg konfirmerte meg for altfor mange år tilbake. Men i helga var jeg og Ane-Pane med sjømannskirken El Campanario/Costa Del Sol med som ledere på konfirmasjonsleir i Denia.

Det var ulike “hus” på leirplassen, kjøkken/stue-hus, sovehus (med seperate rom for ledere og de ulike konfirmantene, takk for det), peisestue og halleluja-hus. (Kapell heter det visst) Også var det masse spill, bordtennis og svømmebasseng der også.


Vi reiste fredags morgen og var tilbake søndag kveld. 7-8 timer i bil hver vei, så kan jo si det sånn at jeg ikke er så veldig keen på noen biltur de kommende dagene

Men konfirmasjonsleir var gøy! Tre grupper møttes på leiren, og tilsammen var det 37 norske konfirmanter som bor ulike steder her i Spania. En flott gjeng! I tillegg til å leke litt boss, mekke mat, hjelpe til med å organisere ditt og datt, og å heve stemmen når det var nødvendig (noe som det strengt tatt ikke var) så var vi nattevakter. Og det var vel det som tok på mest, for med hormonsprengte tenåringer som tenker verre koffert enn tja, meg og Ane, så er det klart at det at jenter og gutter sov adskilt ikke var så populært, samtidig som da man legger seg betyr ikke det at man skal sove. Neinei, da skal det snakkes og hviskes og tiskes og le lenge etterpå, gjerne flere timer. Men til slutt holdt de munn etter et par “advarsler” eller ti. Allikevel merker jeg at jeg ikke er noe nattedyr lenger, så i dag (mandag) droppa jeg skolen, leser hjemme, og kunne sove uten å bli vekket av en klokkealarm før åtte.

Her lekes det “Funny Bunny”. Man skal stappe èn og èn marshmallows i kjeften og si “FUNNY BUNNY”. Vinneren fikk hele 11 marshmallows i munnen før han måtte gi seg!

Ellers så har det gått i spill og moro, mye latter, masse god mat, underholdning, holy-moly-snakk, natursti (eller bibel-løp som Siw`ern kalte det;)) og rett og slett en artig og kul opplevelse.

Her morer jeg og Ane med kostymene og rekvisittene til filmingen.

Konfirmantene skulle filme en bibel-historie, og vår gruppe hadde den derre om han blinde mannen som fikk synet tilbake. (Bartemann? Barthemuss? Barthemeus? eller no?)

I mars bærer det til London, og der skal de møte enda flere konfirmanter slik at det blir tilsammen 100 stk! 100 stykker gærne, hyperaktive, ikke-sovende, kåte konfirmanter somi tillegg alle skal sove i samme rom. Haha, wish us good luck. Hørselvern+ørepropper og opium står øverst på reise-lista mi hvertfall. Men tror det kan bli skikkelig stas allikevel. 🙂

Nå skal det leses.

– Silje Bjørnstad –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg